معاون وزیر راه و شهرسازی:

آزادراه شمال بزرگ‌ترین پروژه در خاورمیانه است

معاون وزیر راه و شهرسازی از اشتغال 3 هزار و ۴۵۰ نیروی کار در محور آزادراه شمال خبر داد و گفت: این محور با فعالیت ۱۳۳ جبهه کاری و اشتغال 3 هزار و ۴۵۰ نیروی کار به بزرگ‌ترین پروژه خاورمیانه تبدیل شده است.
کد خبر: ۲۳۴۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰ - 12April 2017
تبدیل محور آزادراه شمال به بزرگ‌ترین پروژه در خاورمیانه

به گزارش دفاع پرس از مازندران، خیرالله خادمی در بازدید روز سه‌شنبه خود از راه‌های شهرستان مازندران با اشاره به معضل ترافیکی در این شهرستان اظهار داشت: محورهای مواصلاتی کشور در مواقع اشباع ترافیکی به‌عنوان یک معضل عمل می‌کنند و مردم در محورها دچار سردرگمی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: تصویب طرح ساماندهی محورهای شمالی منجر به بروز اتفاقات خوبی در محورها شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور به محور فیروزکوه که بزرگ‌ترین محور مواصلاتی مازندران، گلستان و خراسان است اشاره کرد و افزود: اتمام ۴۰ کیلومتر باقی مانده از این محور در اولویت است.

این مسؤول گفت: بهره‌برداری از 2 هزار متر تونل از کل محور در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

خادمی با بیان اینکه عملیات بسیار سنگینی در محور هزار در حال انجام است، ادامه داد: بیش از ۱۷ کیلومتر تونل در این محور در حال احداث است که در دولت یازدهم ۲۵ کیلومتر از این محور در غالب پنج تونل چهار کیلومتری به بهره‌برداری رسید که بقیه عملیات با روند خوبی در حال اجراست.

وی به محور آزادراه شمال اشاره کرد و گفت: این محور در طول سالیان در رکود به سر می‌برد و در سال ۱۳۹۴مجدد عملیاتی شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور تصریح کرد: این محور از رشد ۳۰ درصدی در طول ۱۷ سال گذشته به ۸۰ درصد رسیده است و این نشان از رشد ۵۰ درصدی این محور دارد.

این مسؤول از اشتغال 3 هزار و ۴۵۰ نیروی کار در محور آزادراه شمال خبر داد و گفت: این محور با فعالیت ۱۳۳ جبهه کاری و اشتغال 3 هزار و ۴۵۰ نیروی کار به بزرگ‌ترین پروژه خاورمیانه تبدیل شده است.

خادمی در ادامه به محور جدید قزوین ـ تنکابن اشاره کرد و افزود: در این محور بالغ بر ۱۴ کیلومتر تونل در حال  احداث است و روند رشد فیزیکی این پروژه از ۲۰ درصد به ۴۵ درصد در حال افزایش است.

معاون وزیر راه با اشاره به طولانی شدن اجرای کنارگذرها در شهرهای بزرگ بیان کرد: در هیچکدام از شهرهای بزرگ این طرح اجرایی نشد و این موجب تداوم ترافیک در محورهای شهرهای بزرگ شده است.

وی از آماده به بهره‌برداری بودن سه کنارگذر در مازندران خبر داد و افزود: امروز کنارگذر ساری و نوشهر به‌صورت رسمی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و بهره‌برداری از کنارگذر بابل در ۲۰ روز آینده انجام می‌پذیرد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در پایان گفت: امروز سه پروژه با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان در ۷۱ کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار