سهیل کریمی :

" فتنه شام " به حوادث و اتفاقات سوریه می پردازد

به علت حضور طولانی مدتم در سوریه گاهی اوقات پیش می آمد که در انفجارها و درگیری ها دخیل می شدم و با دوربین تمام لحظات انفجار یا درگیری را ضبط می کردم .
کد خبر: ۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۹ - 01June 2013

سهیل کریمی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس گفت: با توجه به اتفاقات ناگواری که در کشور سوریه در حال رخ دادن است تصمیم گرفتم مستندی نود دقیقه ای را در این باره تهیه و تولید کنم؛  درهمین راستا برای تهیه مصاحبه و گزارش و تصاویر مستند عازم این کشور شدم .

نویسنده و کارگردان "زخم پیوار" افزود : پس از اینکه کار را شروع کردم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با من همراه شد طبق قراردادی که با من منعقد کرد سرمایه گذاری روی این کار را به عهده گرفت ." فتنه شام "  به صورتی جامع و کامل اتفاقات سوریه را زیر نظر می گیرد و از جهات مختلف به مسئله سوریه می پردازد . من برای این کار فقط به کشور سوریه اکتفا نکردم و به کشور روسیه و لبنان رفتم و در آنجا هم گزارش تهیه کردم و با افراد صاحب نظری که درروسیه و لبنان حضور داشتند گفتگو کردم ، فکر می کردم به دلیل همسایه بودن روسیه و لبنان با سوریه نقش این دو کشور در تحولات آن کشور بسیار اساسی است و دیدگاه صاحبنظران این دو کشور در این باره بسیار اساسی و تعیین کننده است .

تهیه کننده و کارگردان "راه " تصریح کرد: تا جایی که توانستم و امکانات اجازه داد مدت اقامتم در سوریه را بالا بردم و هر چه توانستم فیلم و گزارش تهیه کردم ، در آنجا فرصتی پیش آمد و من توانستم از مخالفین داخلی فیلم تهیه کنم و همین طورطبق برنامه ریزی و هماهنگی هایی که انجام دادم چندین گزارش از موافقان داخلی تهیه کردم .  یک گزارش مفصل هم از رهبران دینی سوریه تهیه کردم و با ریس جمهور سابق روسیه هم گفتگویی جامع و کامل انجام دادم.  

نویسنده و کارگردان " شکست همینه " افزود : به علت حضور طولانی مدتم در سوریه گاهی اوقات پیش می آمد که در انفجارها و درگیری ها دخیل می شدم و با دوربین تمام لحظات انفجار یا درگیری را ضبط می کردم . چندین بار به بیمارستانهای مختلف سوریه رفتم و با زخمی ها در بیمارستان صحبت کردم و از آنها گزارش تهیه کردم، می خواستم با مخالفین مسلح هم مصاحبه کنم و درباره ایشان گزارش تهیه کنم که متاسفانه شرایط آن پیش نیامد.  

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار