اولین وقف منفعتی سال 96 در ایلام ثبت شد؛

وقف 180 میلیون تومانی در ایلام

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام از اولین وقف سال 96 توسط خانواده یکی از ایثارگران هشت سال دفاع مقدس در استان ایلام خبر داد.
کد خبر: ۲۳۵۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲ - 12April 2017
موقوفه ای از یادگاران هشت سال دفاع مقدس

به گزارش دفاع پرس ازایلام ، حجت الاسلام حسن شهیدی از وقف مغازه 180 میلیون تومانی در بازار ایلام خبر داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام اظهار کرد: این مغازه با حضور حجت‌الاسلام محمد صالحی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز برادر مرحوم اسد صالحی و خانواده وی، وقف شد.

وی با بیان اینکه این موقوفه اولین وقف سال 96 می باشد، افزود: این مغازه به مساحت 18 متر مربع در پاساژ امام رضا (ع) در شهر ایلام قرار دارد.

شهیدی تصریح کرد: واقفان در وقف نامه تنظیم شده به نام مرحوم اسد صالحی، نیات خود را صرف درآمد آن برای ایتام به میزان 80 درصد و امور قرآنی به میزان 20 درصد مقرر نمودند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یادآور شد: در استان وقف های انتفاعی مانند وقف برای مسجد و حسینه زیاد است و از این لحاظ مشکلی وجود ندارد ولی آنچه امروز استان به آن نیازمند است وقف های منفعتی است که بتوان از محل درآمد موقوفه برای امور عام المنفعه مانند درمان نیازمندان، ایتام و امور خیریه هزینه کرد.

وی خاطر نشان کرد: موقوفه مرحوم اسد صالحی که از یادگاران هشت سال دفاع مقدس بود از بهترین نمونه های وقف در استان است که توسط وارثان ایشان وقف گردید و در حال حاضر نیز موقوفه در اجاره است و از محل اجاره بهای موقوفه برای ایتام و امور قرآنی هزینه خواهد شد.

حجت الاسلام محمد صالحی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در خصوص این موقوفه گفت : با توجه به اینکه فرزندان و همسر مرحوم اسد صالحی تصمیم داشتند برای آن مرحوم خیراتی داشته باشند بنده پیشنهاد کردم که موقوفه ای بنام آن مرحوم ایجاد گردد تا صدقه ای جاری و ماندگار برای همیشه باشد پس یک باب مغازه در پاساژ امام رضا (ع) در مرکز شهر ایلام خریداری شد و وقفنامه آن برای ایتام و امور قرآنی تنظیم گردید.

صالحی افزود : امیدوارم این موقوفه الگویی باشد برای وقف های منفتی جدید در استان ایلام به گونه ای که موقوفاتی با نیات مختلف در استان به ثبت رسد.

لازم به ذکر است سرهنگ اسد صالحی یکی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس و جانشین عملیات سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام اسفند ماه سال 1393 در شهر سنندج در اثر تصادف جان به جان آفرین تسلیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار