امیر حیدری خبر داد؛

راه‌اندازی 4 کارخانه تولید قطعات و تجهیزات نیروی زمینی ارتش در سال 96/ تغییر ساختار نزاجا/ یگان پهپادی توسعه می‌یابد

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از راه‌اندازی 4 کارخانه تولید قطعات و تجهیزات این نیرو خبر داد.
کد خبر: ۲۳۵۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳ - 12April 2017
راه‌اندازی 4 کارخانه تولید قطعات و تجهیزات نیروی زمینی ارتش در سال 96/ تغییر ساختار نزاجا/ یگان پهپادی توسعه می‌یابدبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش در نشست خبری که صبح امروز و در آستانه 29 فروردین «روز ارتش» برگزار شد، اظهار داشت: 4 کارخانه تولید قطعات و تجهیزات نزاجا راه اندازی می‌شود. این کارخانه‌ها که راه اندازی می‌شوند عبارتند از خط تولید تانک سازی در مسجد سلیمان، خط تولید در کارخانه‌های نصر و فتح برای تامین قطعات و تسلیحات تانک‌های مناطق قسمت مرکزی کشور، خط تولید قطعات بالگردی در صنایع یاعلی اصفهان و خط تولید قطعات خودروهای نزاجا در اصفهان و دو خط تولید دیگر با مشارکت بخش خصوصی در تهران برای تامین تریلرهای مورد نیاز این نیرو جهت جابجایی ادوات نیروی زمینی ارتش.
 
وی افزود: ساختار نزاجا در طرحی به نام باز طراحی ساختار این نیرو در پنج مولفه تدوین شده که بر این اساس ساختار نزاجا تغییر می‌یابد.
 
امیر حیدری با بیان اینکه امسال طبق برآوردهای اطلاعاتی سالی سرشار از امنیت را خواهیم داشت، گفت: یگان پهپادی نزاجا نیز امسال توسعه می‌یابد. برنامه داریم تا این پهپادها را برای عملیات در شب و با برد بلند و طول مدت عملیاتی که مورد نیاز است آماده کنیم و هم اکنون نیز درحال گسترش این یگان در کل کشور هستیم.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: امسال در رزمایش‌ها از تاکتیک‌ها و تکنیک‌های نو و بومی شده بهره خواهیم برد. 
 
امیر حیدری در ادامه به تشریح برنامه‌هایی که به مناسبت روز ارتش برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: فردا صبحگاه مشترک ارتش به همراه رونمایی از دستاوردها و تجهیزات جدید برگزار می‌شود. همچنین در روز جمعه (25 فروردین) ضمن حضور ارتشی‌ها در نماز عبادی سیاسی جمعه، بنده به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به ارائه گزارشی خواهم پرداخت. در روز سه‌شنبه (29 فروردین) رژه نیروهای مسلح در جوار مرقد مطهر امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد و در روز چهارشنبه در دانشگاه افسری میزبان وابستگان نظامی خواهیم بود.
 
وی عنوان کرد: در سه بخش سلاح‌های تک تیرانداز، سلاح‌های ویژه عبور از موانع و ارتقاء تحرک و کارآمدی یگان‌ها نیز دو دستاورد مهم خواهیم داشت.
 
امیر حیدری گفت: همچنین امسال 14 برنامه برای بهبود وضعیت معیشتی کارکنان و خانواده‌های نزاجا پیش بینی شده است.
 
وی در ادامه بیان داشت: یگان‌های واکنش سریع نزاجا انواع آموزش‌ها را برای انواع تهدیدات فرا گرفته‌اند تا در هر شرایطی مقابل هر تهدیدی انعطاف پذیری لازم را داشته باشند.

امیر حیدری به برنامه این نیرو برای خروج همه پادگان‌ها از مراکز شهرها اشاره کرد و گفت: این برنامه در تهران نیز در دستور کار است اما نمی‌توان زمان‌بندی دقیقی برای آن مشخص کرد. ما این آمادگی را داریم ولی باید مقامات شهری هم همکاری کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: یکی از ابزارهای بازدارندگی و مقابله سریع با هرگونه تهدید، داشتن یگان‌های چابک و تعمیق لایه‌های اشراف اطلاعاتی است که در این زمینه قدم‌های بزرگی برداشته شده که بزرگترین قدم در این رابطه می‌توان به تغییر ساختار یگان‌های نزاجا اشاره کرد بر این اساس تعدادی از تیپ‌های نزاجا به تیپ‌های متحرک هجومی تغییر یافته‌اند.
 
وی اضافه کرد: در این تیپ‌ها یگان‌های زرهی و ضدزره پیش بینی شده است. علاوه بر این برای مقابله با هر تهدیدی، بهترین و کارآمدترین تجهیزات را خواهند داشت. از سوی دیگر این یگان‌ها که تمامی آن‌ها از نیروهای کادر هستند، انواع آموزش‌ها را در انواع شرایط جوی و اقلیمی طی کرده‌اند.
 
امیر حیدری گفت: در این آموزش‌ها، آن‌ها دوره‌های زرهی، تکاوری، چتربازی و سقوط آزاد، کماندویی، چریک و ضد چریک و زبان خارجه را خواهند گذراند. به عبارت دیگر فرد ذوفنون خواهد بود.
 
انتهای پیام/231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار