به مناسبت هفته هنر انقلاب صورت گرفت؛

تجلیل از فعالان عرصه هنر انقلاب اسلامی در شهرستان جهرم

ستاد برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی فارس از فعالان عرصه هنر انقلاب اسلامی این شهرستان تجلیل کرد.
کد خبر: ۲۳۵۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳ - 12April 2017

به گزارش دفاع پرس از فارس،  مدیر روابط عمومی حوزه هنری انقلاب  اسلامی فارس و سخنگوی ستاد با بیان اینکه به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی از فعالان عرصه هنر انقلاب اسلامی در شهرستان جهرم تجلیل شد گفت: جهرم دیار پر افتخار نخل‌های سربلندی است که پهنه آسمان را شکافته و پله پله تا ملکوت آفتاب راه پیموده‌اند.

هاشم کرونی افزود: سال گذشته هفته هنر انقلاب اسلامی در شهرستان کازرون و با همایش ادبی ستیغ سخن به یاد مرحوم استاد نصرالله مردانی به پایان رسید اما امسال قرار است به شهرستان جهرم برویم که دژ پایدار و مستحکم ادب و هنر دینی و انقلابی است.

مدیر روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس گفت: سال گذشته مقام معظم رهبری در دیدار سالانه خویش با شاعران در نیمه ی ماه مبارک رمضان پس از سخن درباره سرود به شهرستان جهرم اشاره فرمودند که پیش از انقلاب اسلامی نوارهای نوحه و نغمات آیینی از آن به ایشان رسیده بود.

وی گفت: از نسل آن مداحان و نغمه خوانان قرار است از حاج مرتضی عسکری که از ذاکران و مداحان پیشکسوت شهرستان است تجلیل به عمل آید. علاوه بر آن قرار است از صادق صادقی مقدم فیلمبردار جهرمی که در تیم هنری شهید آوینی فعالیت می‌کرد نیز تقدیر به عمل آید.

سخنگوی ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی فارس با اشاره به وجود جریان قوی ادبی در جهرم گفت: دو دهه پیش شعر آیینی و انقلاب اسلامی جهرم وضعیتی در حد دیگر شهرستانها داشت اما در این دو دهه فراتر از استان فارس به سطح اول شعر کشور رسیده است.

وی گفت: بسیاری از شاعران جهرم در این سال ها رتبه‌های برتر کنگره‌ها و جشنواره‌ها و سوگواره‌های ملی را کسب کرده‌اند و این همه مرهون زحمات و تلاش های سه چهره‌ای است که در این سال‌ها شعر شهرستان را هدایت کرده‌اند.

کرونی در معرفی این چهره‌ها گفت: عبدالحمید رحمانیان نخستین مسوول انجمن شعر جهرم از میان این سه چهره بود و سپس عبدالرضا کوهمال جهرمی و ایوب پرندآور به کار تربیت نسل های بعد پرداختند. کوهمال جهرمی هم اکنون در فضای دانشگاهی فعال است. رحمانیان به شیراز هجرت کرده و پرندآور مسوول انجمن شعری است که در مسجد حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام تشکیل شده و این خود یک ارزش است.

وی در پایان اظهار داشت. این مراسم حاصل همکاری مشترک حوزه هنری انقلاب اسلامی استان با فرمانداری، کانون بسیج هنرمندان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم است و روز شنبه 26 فروردین از ساعت 17 در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم برگزار می‌شود.

 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار