ارشد نظامی ارتش استان قم:

ولایتمداری جزء تفکیک ناپذیر ارتش در نظام جمهوری اسلامی است

ارشد نظامی آجا در استان قم گفت: ولایتمداری، مردمی بودن و همراهی و همدلی با سایر قوای مسلح در حفظ امنیت از خصوصیات بارز و جزء تفکیک ناپذیر ارتش در نظام جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۲۳۵۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶ - 12April 2017
ولایتمداری جزء تفکیک ناپذیر ارتش در نظام جمهوری اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، «شمسعلی اسدی» ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان قم، در جلسه تشریح برنامه های روز ارتش که صبح امروز (چهارشنبه) با حضور نمایندگانی از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم و آمادگاه شهید فراشاهی در محل پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه(س) برگزار شد، طی سخنانی با گرامیداشت میلاد مولی الموحدین حضرت علی(ع) و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای والامقام اقشار و نیروهای مسلح بخصوص شهدای ارتش، اظهار داشت: امنیت امروز حاصل از جان گذشتگی شهدا و ایثارگرانی است که در راه دین و قرآن گوش به فرمان ولایت نهاده و از بذل جان خود در این مسیر دریغ نوریدند.

وی افزود: در تلاطم روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی، عده‌ای در تلاش بودند تا ارتش را حذف کنند اما دستور حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر بقای ارتش و پیوند آن با تمام سازوکارش با مردم، روح تازه ای به کالبد ارتش بخشید.

فرمانده پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) در ادامه خاطرنشان ساخت: از افتخارات ارتش، وجود رشید مردان دلاور و فرماندهان نمونه‌ای همچون امیر صیاد شیرازی ها و ستاری ها است که مشی و منش آن‌ها مکتب الهی بود و در دل همین ارتش رشد کرده و با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به جامعه معرفی شدند.

وی با اشاره به فرازهایی از سخنان حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) درباره ارتش، خاطرنشان ساخت: امروز القاء یأس و ناکارآمدی از دسیسه های دشمن در جنگ روانی است و ارتش با تمام قدرت حرف اول منطقه را می زند و می کوشد تا در عمل به فرامین فرماندهی معظم کل قوا، از تمام توانمندی ها و ظرفیت های خود در جهت اثبات شعار «ما می توانیم» بهره گیرد.

اسدی ولایتمداری، مردمی بودن و همراهی و همدلی با دیگر قوای مسلح در انجام ماموریت ها را بخشی از ویژگی های ارتش در نظام مقدم جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: اسلامی بودن، نوآوری، خلاقیت و بروز بودن، صبر و بصیرت، آمادگی برای جانفشانی در مسیر اهتزاز پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی و مکتب الهی اسلام و حرکت در مسیر آرمان های انقلاب اسلامی و شهدا دیگر خصوصیات ساختار و نیروهای ارتش را تشکیل می دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های یگان های ارتش در آستانه روز 29 فروردین، روز ارتش در استان قم اشاره و اظهار داشت: این برنامه ها از سالروز شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی آغاز شده و تا 29 فروردین ادامه می یابد.

اسدی افزود: صبح روز پنجشنبه 24 فروردین همزمان با سالروز وفات حضرت زینب کبری (س)، فرماندهان و نیروهای یگان های ارتش مستقر در استان با حضور در گلزار شهدای بهشت معصومه (س) و قرائت زیارت عاشورا و آیین غبارروبی، با شهدای گمنام و شهدای مدافع حرم تجدید پیمان می کنند.

ارشد نظامی آجا در استان قم همچنین مراسم غبارروبی مزار شهدا در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) و امام زاده ابراهیم (ع) در ساعت 16 روز پنجشنبه 24 فروردین را دیگر برنامه ارتش عنوان کرد و ادامه داد: صبح روز جمعه 25 فروردین همایش پیاده روی خانوادگی یگان های ارتش در استان و سپس حضور یکپارچه پایوران و سربازان در نماز جمعه را خواهیم داشت که در این آیین عبادی سیاسی از خانواده‌های معظم شهیدان والامقام صیاد شیرازی و محمد فراشاهی تجلیل خواهد شد.

وی دیدار با مراجع عظام تقلید و مسئولان استانی و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، حضور و سخنرانی فرماندهان ارتش در مدارس و مراکز علمی، برگزاری محافل قرآنی و مسابقات ورزشی و تقدیر از برگزیدگان ارتش و خانواده های آنان را دیگر عناوین برنامه های استانی و درون یگانی در آستانه روز ارتش خواند و گفت: در روز 29 فروردین نیز صبحگاه مشترک فرماندهان و یگان های نیروی هوایی، زمینی و پایگاه پدافند هوایی ارتش و کانون بازنشستگان با حضور مسئولان در آمادگاه شهید فراشاهی برگزار خواهد شد.

اسدی همچنین با گرامیداشت ایام معنوی اعتکاف خاطرنشان ساخت: در ایام البیض ماه رجب، جمع قابل توجهی از کارکنان و سربازان یگان های ارتش در استان قم با شرکت در آیین معنوی اعتکاف، از فیض عظیم این سنت معنوی بهره مند شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها