رمان «نرگس» به ایستگاه چهارم رسید

چهارمین چاپ رمان نوجوان رحیم مخدومی با عنوان «نرگس» توسط سوره مهر منتشر شد.
کد خبر: ۲۳۵۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷ - 12April 2017

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، چهارمین چاپ کتاب «نرگس» تولید دفتر کودک و نوجوان در قطع رقعی و در شمارگان 5000نسخه توسط سوره مهر منتشر شد.

چهارمین چاپ کتاب «نرگس» تولید دفتر کودک و نوجوان در قطع رقعی و در شمارگان 5000نسخه توسط سوره مهر منتشر شد.

مخدومی در رمان«نرگس» ماجرای فردی به نام اسماعیل را شرح می‌دهد که خواهرش نرگس به دلیل محجبه بودن از مدرسه اخراج شده است.

او به هر دری که می‌زند، نمی‌تواند خواهرش را به مدرسه بفرستد؛ حتی به سر کار می رود تا بتواند برای نرگس معلم خصوصی بگیرد. اما این تنها دغدغه اسماعیل نیست. او از یک سو دایی روحانی ای دارد که مدام در تعقیب و گریز با نیروهای ساواک است. از سوی دیگر، پدر اسماعیل و خود او به دلیل فعالیت های انقلابی دستگیر می شوند؛ وقتی هم که پدرش به زندان می افتد، تامین معاش خانواده بر دوش اسماعیل می افتد. ولی همه این اتفاقات، به همراه شهادت دایی و یکی از معلمان مدرسه، او را مصمم می کند که حتی بیش از گذشته به مبارزه و تلاش برای فرستادن نرگس به مدرسه، بپردازد.

مخدومی دربارۀ حال و هوای کتاب گفت: «این کتاب برداشت‌های من از حال و هوای سال 56، 57 است. ورود یک نوجوان 12ساله به انقلابی که برای این حوزه و این سن تعریف می‌شود، نوجوانی که دارد تحول اساسی و بزرگی را در جامعه مشاهده می‌کند و به تبع هر کسی وقتی یک اتفاق شگرفی را مشاهده می‌کند، سعی می‌کند آن را در حد و اندازۀ کوچک برای خودش فضاسازی کند و آن نقشی را که در مخیّله یک نوجوان 11، 12 ساله می گنجد و می‌تواند این را نمادسازی و در حد و اندازه خودش این را عملیاتی بکند.
انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار