بشار جعفری:

آمریکا به حمایت از تروریست‌ها در سوریه ادامه می‌دهد

نماینده سوریه در سازمان ملل گفت: آمریکا، به ارسال همه نوع کمک‌ برای گروه‌های مسلح تروریست در سوریه عادت کرده است.
کد خبر: ۲۳۵۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۷ - 12April 2017
آمریکا به حمایت از تروریست‌ها در سوریه ادامه می‌دهدبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «بشار جعفری» نماینده سوریه در نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی اوضاع سوریه اعلام کرد قبل از حمله به عراق به سخنان کالین پاول درباره وجود تسلیحات کشتار جمعی در عراق گوش می دادیم و همه سخنان روسای کمیته های بازرسی را به یاد می آورند که گفتند هیچ سلاح کشتار جمعی در عراق وجود ندارد.

وی گفت: به نظر می رسد انگلیس به دلیل خارج شدن از اتحادیه اروپا به دنبال ایفای نقش جدیدی بوده و در این راه، بیان سخنان افراطی را انتخاب کرده است.

جعفری افزود: یک هفته پیش فکر می کردیم که قرار است در نشست شورای امنیت دستاوردهای گفتگوهای ژنو و آستانه را بررسی کنیم ولی آمریکا تلاش کرد نمایش خونبار سابق خود را با عنوان تسلیحات کشتار جمعی تکرار کند.

وی گفت: آمریکا به تقدیم همه نوع کمک‌ها برای گروه های مسلح تروریست در سوریه عادت کرده است.

نماینده سوریه خاطرنشان کرد حمایت مستقیم از گروه‌های مسلح تروریستی در سوریه محدود به کشورهای عضو ائتلاف آمریکا نیست و اسرائیل در حمایت از تروریست ها در سوریه پیشرو بوده است و تروریست ها را در بیمارستان های خود درمان و برای آنان حمایت‌های هوایی در نظر گرفته است.

بشار جعفری بیان داشت آمریکا احساس کرد گروه‌های مسلح تروریستی مورد حمایت مالی این کشور در حال نابودی هستند و به این دلیل دست به تجاوز علیه پایگاه نظامی الشعیرات سوریه زد.

وی گفت: برخی از نامه‌هایی که در اختیار سازمان ملل قرار داده‌ایم درباره قاچاق گاز سارین از ترکیه به سوریه بوده است. همچنین گزارش هایی وجود دارد که نشان می دهد قطر از ترویست ها در سوریه حمایت مالی کرده است تا از سلاح شیمیایی استفاده کنند.

نماینده سوریه در سازمان ملل تاکید کرد دولت جدید آمریکا به همراه متحدان این کشور بهانه‌ای جز سلاح شیمیایی در سوریه پیدا نکرده اند.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
نظر شما
پربیننده ها