امیرآبادی:

دوران دفاع مقدس آکنده از لحظات سرنوشت ساز ایثارگری ارتش است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ایثارگری نیروهای ارتش جمهوری اسلامی در کنار سایر قوای مسلح در تابلوی هشت سال دفاع مقدس جلوه گری و درخشندگی ویژه ای داشته و آکنده از لحظات سرنوشت ساز از جان گذشتگی است.
کد خبر: ۲۳۵۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸ - 13April 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، احمد امیرآبادی فراهانی طی سخنانی در آستانه روز ارتش و در دیدار فرماندهان یگان های ارتش مستقر در استان قم اظهار داشت: نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا سیره یاران وفادار سیدالشهدا (ع) را برگزیدند و تحت امر فرماندهی معظم کل قوا در دفاع از آرمان های انقلاب و شهدا و حفظ امنیت مرزهای جمهوری اسلامی ایران جانانه درخشیدند.

وی با بیان اینکه ایثارگری های ارتش در کنار سایر قوای مسلح درخشندگی خاصی در تابلوی زرین هشت سال دفاع مقدس دارد، خاطرنشان ساخت: دفاع مقدس آکنده از لحظات سرنوشت ساز ایثار و از جان گذشتگی ارتش است به طوری که نام شهدای شاخص این نیروی مقتدر در کنار سایر شهدای بزرگوار نیروهای مسلح همواره در تاریخ این مرز و بوم جاودانه خواهد ماند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به وضعیت ایثارگران و خانواده های آنان در برنامه ششم توسعه را مورد توجه و تاکید قرار داد و افزود:‌ تلاش شده است با وضع قوانین کاربردی متناسب، رسیدگی به ایثارگران و خانواده های معظم شهدای نیروهای مسلح اعم از داوطلب و غیر داوطلب از قانونگذاری به مرحله اجرا برسد.

وی عنوان کرد:‌ در برنامه ششم برای افزایش کف حقوق بازنشستگی نیروهای مسلح اقدامات خوبی صورت گرفته و با پیگیری های انجام شده، از اسفند 95 احکام حقوقی بر مبنای تعریف جدید صادر شده است. ‍‍‍

امیرآبادی همچنین اختصاص سرباز وظیفه به آموزش و پرورش، صداوسیما و ...را بخش دیگری از اقدامات در ریل قانونگذاری برای نیروهای مسلح برشمرد و ادامه داد: مقرر شده برخی خانواده های معظم چند شهید از نشان رسمی ایثارگری و معرفی به عنوان چهره ماندگار برخوردار شده و نسبت به تهیه فیلم و چاپ کتاب در مورد آنان نیز اقدام گردد.

عضو هیدت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان توجه بیشتر به نقش و اثرگذاری ایثارگران در فضاهای دانشگاهی و ... را مورد تاکید قرار داد و افزود: ما نه تنها به دنبال وضع قوانین بلکه در پی "اجرای قوانین مربوط به ایثارگران" هستیم زیرا همه آنان حق به گردن ما دارند و خانواده های معظم شهدا و بازنشستگان نیروهای مسلح، از ولی نعمتان انقلاب هستند.

در ابتدای این دیدار احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، طی سخنانی تصویب قانون جامع ایثارگری را از افتخارات مجلس و در راستای خدمات رسانی بیشتر به ایثارگران عزیز و خانواده های آنان خواند.

وی همچنین گزارشی از روند ساخت مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس استان قم، ارائه درس دو واحدی آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه های قم، ایجاد رشته ادبیات پایداری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم و فارغ التحصیلی اولین گروه از دانشجویان این رشته تا شهریور 96 و نیز طی مراحل نهایی صدور مجوز تکمیل یادمان 14 شهید گمنام کوه خضر نبی(ع) به شهرداری منطقه چهار قم و آغاز عملیاتی اجرایی از اردیبهشت 96، ارائه داد و افزود: تاکنون 63 شهید گمنام در 29 یادمان استان قم خاکسپاری شده اند و بیش از 70 درصد یادمان ها تکمیل شده و برخی یادمان ها در مباحث اعتباری و اداری نیازمند پیگیری های بیشتر هستند.

حسینی خاطرنشان ساخت: حدود 30 یادمان و پناهگاه بمباران هوایی قم در دوران جنگ تحمیلی داریم که متاسفانه درحال حذف فیزیکی هستند و برای حفظ آثار دفاع مقدس، باید نسبت به نگهداری آنها اقدام شود.

در این دیدار که در آستانه روز 29 فروردین -روز ارتش- در دفتر امیرآبادی برگزار شد، سرهنگ شمسعلی اسدی فرمانده پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه(س)، سید مهدی رضویان مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان استان قم، جبلی مسئول کانون بازنشستگان ارتش در قم، رمضانی مسئول کانون بازنشتگان کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در استان و نمایندگانی از پایگاه هوایی قیام و آمادگاه شهید فراشاهی ارتش حضور داشتند و به بیان مسائل مرتبط با حوزه جغرافیایی مسئولیت خود پرداختند.

برنامه های گرامیداشت روز ارتش در قم از سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی آغاز شده و تا 29 فروردین ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار