امیر حیدری پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

ساختار یگان‌های نیروی زمینی ارتش به «هجومی» و «واکنش سریع» تغییر می‌یابد

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به تحولاتی که در این نیروها در حال صورت گرفتن است، گفت: ساختار یگان‌های نزاجا به هجومی، متحرک و واکنش سریع تغییر می‌یابد.
کد خبر: ۲۳۵۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰ - 14April 2017
ساختار یگان‌های نیروی زمینی ارتش به «هجومی» و «واکنش سریع» تغییر می‌یابدبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش در آستانه روز 29 فروردین(روز ارتش) در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران، ارتشی ولایی است و در صراط مستقیم قرار گرفته است و در خدمت ولایت می‌باشد. ماموریت این ارتش اعتلای کلمه الله است.
 
وی افزود: ارتش و نیروهای مسلح سه تفاوت اساسی با نیروهای مسلح دنیا دارند. نخستین تفاوت مشروعیت است که مشروعیت ما از ولی فقیه است؛ تفاوت دوم در ماموریت است. تمامی نیروهای مسلح حافظ تاج و تحت سلطنتی هستند اما ماموریت ما حفاظت از مرزهای اسلام است؛ و سومین تفاوت ما در سلسله مراتب است و عالی ترین مقام نیروهای مسلح، ولی فقیه است.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: برخی در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مطرح می‌کردند که نیازی به ارتش نداریم اما امام با بصیرت الهی فرمودند که ارتش باید بماند و ارتش اسلام و انقلاب باشد و امروز شاهدیم که ارتش با اقتدار و اثرگذاری در تمامی معادلات حضور دارد و روبروی دشمنان ایران اسلامی ایستاده است.
 
امیر حیدری با بیان اینکه 29 فروردین سالروز تولد ارتش جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: امام خمینی(ره) احیاگر ارتش بود و ارتش جمهوری اسلامی ایران مولود انقلاب است که خاستگاه ایدئولوژیکی آن مکتب اسلام است.
 
وی خاطرنشان کرد: ارتش دارای ظرفیت‌های بی بدیلی است که نخستین ظرفیت آن، نیروی انسانی بالنده، متعهد و همواره هوشیار است. صیادشیرازی نمونه‌ای از این نیروی انسانی است که مجسمه‌ی تقوا و ولایت‌پذیری می‌باشد. 
 
فرمانده نزاجا عنوان داشت: ما فرماندهان در ارتش جمهوری اسلامی ایران تمام توان وجودی خود را به کار گرفته‌ایم تا دستورات فرمانده معظم کل قوا را عملی کنیم.
 
امیر حیدری در ادامه به مصادیق اقتدار ارتش اشاره کرد و گفت: یکی از این مصادیق برقراری امنیت در کشور، مرزها و منطقه است. امنیت ایران مشت محکمی بر دهان آمریکا و دشمنان است و دشمنان در مقابل امنیت پایداری که توسط ایران اسلامی برقرار شده است، منفعل شده‌اند.
 
وی خاطرنشان کرد: اقتدار امروز کشور مرهون ولایت، ملت بصیر و نیروهای مسلح است و وحدتی مثال زدنی بین نیروهای مسلح برقرار است و نیروهای مسلح تکیه‌گاه دولت و ملت هستند. امروز نیروهای مسلح از چنان قدرتی برخوردارند که در هیچ برهه تاریخی از آن برخوردار نبوده‌ایم و این به دلیل امنیتی است که توسط این نیروها تولید شده است؛ آن هم در منطقه‌ای که استکبار جهانی تلاش داشته آن را به آشوب بکشد و در این راستا ایران هراسی و اسلام هراسی داشته است.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان گفت: نیروی زمینی ارتش در حال تکمیل تحول بزرگی است و در این راستا ساختار یگان‌های نیروی زمینی ارتش به یگان واکنش سریع، هجومی و متحرک تغییر خواهد یافت. همچنین امسال نزاجا برنامه‌ریزی کرده که 4 خط تولید بسیار گسترده دز زمینه تولید قطعات و ادوات راهبردی نزاجا راه اندازی کند.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار