یک پایگاه خبری- تحلیلی نوشت:

حمله ترامپ به سوریه به سود کدام گروه تکفیری بود؟

پایگاه خبری «انتی میدیا» در تحلیلی نوشت: حمله به بشار اسد سیاست ترامپ نیست، بلکه در اصل این حمله از سیاست‌های هیلاری کلینتون است که به دولت ترامپ منتقل شده و تنها گروهی که از این حملات سود می‌برد گروه‌های تکفیری مورد حمایت عربستان، قطر و آمریکا هستند.
کد خبر: ۲۳۵۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱ - 15April 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، یک پایگاه خبری به اسم «انتی میدیا» در تحلیلی نوشت: هیچ شکی در اینکه ترامپ و متحدانش ادعا می‌کنند از حقوق مسیحیان و سایر اقلیت‌ها در سوریه حمایت می‌کنند، تناقض وجود دارد نیست. بر اساس گزارش یک مرکز پژوهشی که «تونی‌بلر» آنرا تاسیس کرده است، اکثریت گروه‌های تروریستی که در حال حاضر علیه دولت سوریه جنگ می‌کنند با گروه تروریستی داعش هم فکر و هم مسلک هستند تا جاییکه این گزارش تفکیک این گروهک‌ها از همدیگر را بی‌فایده توصیف می‌کند و دلیلش این است که آنها باهم در زمین سوریه دست به عملیات می‌زنند.  

این پایگاه در ادامه با طرح این سوال که آیا در صورت سقوط حکومت بشار اسد گروه‌های تکفیری می‌توانند احکامی را وضع کنند؟ و چه چیزی از تصمیم حمله اخیر ترامپ به پایگاه هوایی شعیرات می‌توانیم بفهمیم؟ نوشت: ما می‌دانیم که دولت آمریکا پایگاه شعیرات را متهم کرده است که حملات شیمیایی از آنجا صورت گرفته ولی تا کنون دلیلی بر این ادعا ارائه نکرده که ثابت کند این حمله از آنجا ترتیب داده شده است.

در گزارش این پایگاه آمده است: اطلاعات مهمی در دست است که نشان می دهد منطقه خان‌شیخون پایگاه اصلی گروه‌های معارض تروریستی که از سال 2011 تا 2017 در حال مبارزه با دولت بشار اسد هستند، می‌باشد. منطقه خان شیخون در اشغال گروهکی موسوم به «لواء الأقصی» که وابسته به گروه تروریستی داعش است، قرار دارد و گاهی بین آنها و عناصر «جبهه‌النصره» درگیری‌هایی صورت می‌گیرد.

این پایگاه در ادامه می‌نویسد: همه ما قطعا می‌دانیم که پایگاهی که ترامپ هدف حمله موشکی قرار داد، یکی از پایگاه‌های مهم سوریه بود که در مبارزه با داعش نقش تاثیر گذاری داشت. در همین خصوص روزنامه لوس آنجولوس تایمز نوشت: براساس گفته‌های ساکنان روستای شعیرات و اهالی روستاهای اطراف حمله به پایگاه شعیرات برای عناصر مسلح داعش که در منطقه شرقی حمص کمین کرده‌اند، بسیار مفید است؛ چراکه داعشی‌ها احتمال می‌دادند که سوریه از طریق این  پایگاه آنها را منهدم خواهد ساخت. ساکنان پیش‌بینی می‌کنند که داعشی‌ها در آینده نزدیک به آنها حمله خواهند کرد. بر اساس گفته یکی از ساکنان حمله ترامپ به شعیرات همچنین نشان داد که آمریکا می ‌خواهد از داعش حمایت کند.

گزارش این پایگاه در ادامه می‌افزاید: برنده اول و آخر این قصه دردناک گروه تروریستی داعش است؛ چرا که بعد از حمله آمریکا به شعیرات داعش حمله بزرگی را علیه نیروهای ارتش سوریه  در اطراف شهر تدمر آغاز کرد؛ شهری که پایگاه هوایی شعیرات به عنوان یکی از پایگاه‌های مهم برای اجرای عملیات در بخش تدمر محسوب می‌‌شود.

این پایگاه در پایان می‌نویسد: حمله به بشار اسد سیاست ترامپ نبود، بلکه در اصل سیاست هیلاری کلینتون است که به دولت ترامپ محول شده است. تنها طرفی که از حمله آمریکا به سوریه سود می‌برد اسلام‌نماهای افراطی است که از سوی عربستان، قطر، آمریکا و متحدانش حمایت می‌شوند.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار