به مناسبت هفته هنر انقلاب برگزار شد؛

دیدار هنرمندان بوشهری با خانواده شهید انجم‌افروز

هنرمندان حوزه هنری بوشهر به مناسبت هفته هنر انقلاب، به دیدار خانواده شهید هنرمند مصطفی انجم‌افروز درخورموج رفتند.
کد خبر: ۲۳۵۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰ - 16April 2017
دیدار هنرمندان بوشهری با خانواده شهید انجم‌افروز
به گزارش دفاع پرس از بوشهر، رئیس حوزه هنری بوشهر در دیدار با خانواده شهید هنرمند مصطفی انجم‌افروز با اشاره به ویژگی‌های شهدا اظهار داشت: شهدا به بالاترین مرتبه هستی دست یافته‌اند و به اوج کمال رسیدند.

امید پارسایی‌فر با اشاره به این که شهدا مافوق همه خوبی‌ها هستند، اضافه کرد: شخصیت شهید هنرمند مصطفی انجم‌افروز از هر جنبه‌ای ممتاز است که می‌توان وی را به عنوان یک الگو برای دانش آموزان و نسل جوان بوشهری وحتی کشور معرفی کرد.

وی بیان کرد: برای تحقق این امر تلاش داریم زندگی نامه و خاطرات و آثارهنری به جای مانده از شهید را به صورت نمایشنامه رادیویی و فیلم و چاپ کتاب درآوریم؛ در هفته هنر انقلاب فیلم نقاشی ناتمام را که قبلا حسن تقوایی و فرخ قاسمیان ساخته شده از شبکه استانی پخش خواهد شد.

رئیس حوزه هنری بوشهر خاطرنشان کرد: امیدواریم در زمینه نشر آثار شهید تا پایان تابستان امسال به نتیجه مطلوبی دست یابیم.

پدر شهید انجم‌افروز نیز در این دیدار به معرفی خود و پیشینه خاندانش که همگی طلبه بوده‌اند اشاره کرد و با تشریح خصوصیات شخصیتی فرزند شهیدش گفت: مصطفی در نجف اشرف در کنار حرم منور امیرالمومنین (ع) متولد شد و زمان اعزام به جبهه در لشکر علی ابن ابی طالب بود و حالا هم اطمینان دارم روحش در وادی‌السلام در کنار امیرالمومنین جای دارد. شهید علاوه بر هنرهای چندوجهی که داشت، هم سخاوت داشت، هم شجاعت داشت و هم حلم داشت و هم علم داشت.

مادر این شهید نیز گفت: فرزندم را در زمان حیاتش نشناختم؛ او را وقتی که شهید شد شناختم. او در زمینه نقاشی و خوشنویسی و هنرهای تجسمی نه استادی داشت و نه کلاسی رفته بود. همرزمانش می‌گفتند در جبهه برای کسانی که عکس نداشته‌اند بدون این که به آنها نگاه کند تصویرشان را نقاشی می‌کرده است و همچنین خطاب به جمع حاضر گفت شما را مصطفی به اینجا دعوت کرده است زیرا وی در وصیت‌نامه‌اش گفته مصطفی دوستانت را به منزلت دعوت کن. ما که شما را نمی‌شناختیم شما خودتان به منزل ما آمده‌اید پس خود شهید شما را دعوت کرده است. پس شما دوستان شهید مصطفی هستید.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار