نگاهی به شمار نیروها و توان نظامی آمریکا در شبه‌جزیره کره

تنش‌ها در شبه جزیره کره افزایش یافته و به نظر می‌رسد اگر آتش جنگ شعله ور شود، نیروهای آمریکایی در خط مقدم جبهه خواهند بود.
کد خبر: ۲۳۵۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶ - 15April 2017
نگاهی به شمار نیروها و توان نظامی آمریکا در شبه‌جزیره کرهبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حدود 37500 سرباز، ملوان و تفنگدار دریایی آمریکایی در کره جنوبی مستقر هستند و در صورت حمله کره شمالی به کره جنوبی کمک خواهند کرد.

نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی پس از جنگ سه ساله خونین دو کره در سال 1957 میلادی، این ماموریت را بر عهده دارند که از جمهوری کره دفاع کرده و به کره جنوبی در دفاع از خود در برابر حمله کره شمالی، کمک کنند.

فرماندهی نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی را ژنرال وینسنت بروکز بر عهده دارد. بروکز چهره شناخته شده ای برای بسیاری از آمریکایی ها در جنگ عراق شده است، وی در زمان جنگ عراق معاون عملیات ارتش آمریکا بوده و بارها در رسانه های خبری ظاهر شده بود. بروکز به خاطر خدماتی که در افغانستان و کوزوو نیز انجام داده، ستاره های برنزی زیادی دریافت کرده است.

این در حالی است که هان سونگ ریول معاون وزیر خارجه کره شمالی اعلام کرد: کره شمالی اجرای آزمایش هسته ای جدیدی را بعید نمی داند و به آمریکا در خصوص حرکت به سمت تنش نظامی هشدار می دهد.

وی افزود: اجرای آزمایش هسته ای جدید، مسئله ای است که رهبران کره شمالی درباره آن تصمیم گیری می کنند.

هان سونگ ریول افزود: آزمایش در زمان و مکانی که رهبران مناسب بدانند، انجام خواهد شد. اگر آنها بخواهند، ما وارد جنگ خواهیم شد.

ان بی سی نیوز پیش از این نیز اعلام کرده بود که آمریکا بمب افکن های خود در جزیره گوام را برای حمله به کره شمالی آماده کرده است و ناو هواپیمابر کارل وینسون را نیز به سوی شبه جزیره کره اعزام کرده است. آمریکا چندین فروند ناوشکن را که قادر به شلیک موشک های توما هاوک است در منطقه مستقر کرده است.

ظاهرا کره شمالی موشک بالستیکی که قادر باشد خاک آمریکا را با سلاح هسته ای هدف قرار دهد، در اختیار ندارد ولی ارتش کره شمالی متشکل از بیش از یک میلیون سرباز است. نقطه آغاز هر درگیری نظامی منطقه غیر نظامی موسوم به «دی ام زد» است که 160 مایل طول و 2.5 مایل عرض دارد. این منطقه دو کره را از یکدیگر جدا می کند.

اگر رهبر کره شمالی بخواهد سربازان خود را به این منطقه اعزام کند، با ماشین نظامی آمریکا روبرو خواهد شد که مجهز به زرادخانه تسلیحات متعارف مرگبار است.

زرادخانه تسلیحاتی آمریکا در این منطقه شامل 140 دستگاه تانک ام یک ای یک، 170 دستگاه خودروی زرهی برادلی، 30 دستگاه هوویتزر 150 میلیمتری، 30 دستگاه موشک انداز، طیف گسترده ای از موشک های سطح به سطح و سطح به هوا و 70 فروند بالگرد ای اچ 64 است.

فرماندهی نیروهای آمریکایی در کره جنوبی همچنین 100 فروند هواپیما در اختیار دارد که شامل 70 فروند اف 16 و 20 فروند هواپیمای ای 10 ضد تانک است، هواپیماهای شناسایی یو 2 و هواپیماهای ترابری نیز از دیگر تجهیزات نظامی آمریکا در منطقه به شمار می رود.

در ماه ژانویه به دنبال تشدید تنش های در شبه جزیره کره، پنتاگون اعلام کرد که 24 فروند بالگرد تهاجمی آپاچی را در پایگاه هوایی سوون مستقر کرده است که در 70 مایلی جنوب سئول واقع است.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار