همکاری ارتش آزاد با آمریکا برای حمله به اهداف نظامی سوریه

منابع وابسته به گروه‌های مسلح در سوریه از تقویت همکاری گروهک تروریستی ارتش آزاد با آمریکا برای حمله به اهداف نظامی سوریه در مقطع پیش رو خبر دادند.
کد خبر: ۲۳۵۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵ - 15April 2017
همکاری ارتش آزاد با آمریکا برای حمله به اهداف نظامی سوریهبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حمله آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه در حومه جنوب شرقی حمص برای تروریست های ارتش آزاد آن گونه که خودشان عنوان کردند غافلگیرانه بود و آنها اعلام کردند که از این اتفاق جز در زمان وقوع آن خبر نداشتند.

احمد بری، رئیس ستاد ارتش آزاد نیز تصریح کرد تنها یک حمله برای تغییر موازنه ها کافی نیست و خواهان حملات مجدد آمریکا برای تحقق تحول در عرصه میدانی شد.

گروهک ارتش آزاد که اخیرا با درخشش ستاره های جبهه النصره، داعش، جیش الاسلام،  فیلق الرحمن و احرار الشام، یاد آن از ذهن ها تا حد زیادی رفته بود بار دیگر آمده تا خود را آماده همکاری با آمریکا نشان بدهد بخصوص که به ظاهر از افکار میانه روتری به نسبت دیگر تروریست ها برخوردار است.

موضع ارتش آزاد در درخواست برای مداخله آشکار آمریکا در سوریه به این معناست که این گروهک دیگر نمی تواند حضور میدانی قدرتمندی داشته باشد و از همین رو خواهان حملات خارجی به مواضع ارتش سوریه و در راس آن فرودگاه های نظامی و سکوهای پرتاب موشک زمین به زمین شده است.

اتکای تروریست های ارتش آزاد به حملات آمریکا علیه اهداف راهبردی ارتش سوریه ثابت می کند ادعای این تروریست ها و گروه های تحت حمایت آن درباره دستاوردهای نظامی خود طی شش سال گذشته چیزی جز دروغ نبوده است چرا که برای وارونه کردن اوضاع میدانی در سوریه نیاز به حمله آمریکا دارند.

به گفته آنهایی که خود را فعال معارض می خوانند معارضان در برهه پیش رو از طریق نمایندگان خود طی نشست هایی با رهبران نظامی و اطلاعاتی آمریکا یا از طریق میانجی‌گر سعودی مطرح خواهند کرد، گزیده ای از مواضع ارتش سوریه در حومه دمشق، حلب و حمص را ارائه خواهند داد تا هدف حملات آمریکا قرار گیرد.

این منابع گفتند: حمله به مواضع ارتش سوریه در سواحل این کشور به دلیل حضور نظامی روسیه در آنجا مطرح نیست تا از ورود به رویارویی مستقیم با مسکو اجتناب شود بخصوص که در پی آن نگرانی ها درباره واکنش شدید روسیه به گروه های مسلح مستقر در حومه لاذقیه، حومه حماه، إدلب و حومه آن وجود دارد.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار