فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش مطرح کرد؛

سیادت جمهوری اسلامی ایران در منطقه با حضور مستمر نداجا در آب‌های آزاد

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش با اشاره به حماسه ملی ۲۹ فروردین ماه ۶۷ و بزرگداشت شهدای نیروی دریایی ارتش گفت: حضور مستمر «نداجا» در آب‌های آزاد سیادت جمهوری اسلامی ایران را در منطقه به‌همراه دارد.
کد خبر: ۲۳۵۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱ - 15April 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، امیر«حسین آزاد» با اشاره به رشادت‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در 29فروردین ماه 67 اظهار داشت: در نبرد مستقیم نیروهای آمریکایی با جمهوری اسلامی ایران در سال67ناوشکن موشک‌انداز «جوشن» ناو «سهند» و «سبلان» مورد اثابت قرار گرفته و تعدادی از کارکنان نیروی دریایی ارتش به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی در ادامه بیان‌داشت: فرمان امام(ره) مبنی بر تشکیل ارتش برگرفته از اعتقادات دینی بود که سبب اقتدار نیروی ارتش در جمهوری اسلامی ایران شد و این نیرو در دوران هشت سال دقاع مقدس به خوبی توانست در کنار سایر نیروها به عنوان بازوی ولایت نقش موثری را ایفاء کرد.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: توطئه‌های و زمزمه‌هایی مبنی بر انحلال ارتش در اوایل انقلاب به گوش می‌رسید که با تدابیر اندیشمندانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و صدور فرمان روز ارتش، این توطئه‌ها در نطفه کور شد.

وی با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی و نقش ارتش جمهوری اسلامی ایران در این برهه از زمان گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با عملکرد موفق خود در زمانی که تهاجم رژیم بعثی به کشور آغاز شد باعث کندی پیشروی و جلوگیری از تلفات شد.

وی در ادامه سخنان خود به ماموریت نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و ابراز داشت: ماموریت حراست و حفاظت دریایی و رشادت دلاورمردان ارتش در نیروی دریایی عامل مهم سربلندی آنان در منطقه و جهان شد.

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا با اشاره به رشادت‌های نیروی دریایی ارتش جهموری اسلامی ایران در طول 8 سال دفاع مقدس بیان داشت: با توجه به اینکه هر دو کشور ایران و عراق  اقتصادشان متکی به صادرات نفت بود، ایران توانست با استفاده از این فرصت ضربه بزرگی را به رژیم بعث وارد کرده و با بمباران سکو‌های نفتی «البدر» و «الامیه» در روزهای آغازین جنگ توسط نیروی دریایی ارتش و همچنین جلوگیری از صادرات نفت این کشور از طریق خلیج فارس، مهلک‌ترین ضربه را به دشمن بعثی وارد کرد، که اگر حمایت کشورهای غربی از عراق نبود سرنوشت جنگ در روزهای نخستین به نفع ایران اسلامی رقم  می‌خورد.

امیر دریادار آزاد افزود: در طول 8سال دفاع مقدس نیروی دریایی با اسکورت بیش از 10 هزار کشتی توانست ثبات را به ایران اسلامی بازگرداند و چرخ اقتصاد کشور را با تامین امنیت در بخش حمل و نقل دریایی به گردش درآورد و این روند هم‌چنان با حضور مقتدرانه نیروی دریایی ارتش در منطقه تداوم داشته باشد.

وی در ادامه به حمایت کشورهای منطقه و جهان در ارسال تجهیزات نظامی و ماشین‌آلات به عراق در طول جنگ تحمیلی از طریق خلیج فارس اشاره داشت و عنوان کرد: ناوچه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با انجام ماموریت و کنترل آب‌های منطقه محموله‌های متعدد تجهیزات نظامی به خصوص ماسک شیمیایی در پوشش ارسال بستنی و همچنین خودرو در قالب حمل احشام به کشور عراق را به بندرعباس هدایت و محموله‌های آنان را به نفع ایران اسلامی مصادره کردند.

فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش ادامه داد: در طول ماموریت‌های این نیرو در زمان جنگ تنها 2 درصد از اسکورت خط کشتیرانی ایران توسط دشمن صدمه دید که آن هم به دلیل اطلاعات آنان از داشته‌ها و علوم نظامی وابسته به بیگانه رقم خورد.

دریادار آزاد در ادامه تاکید کرد: حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تنگه هرمز و خلیج فارس در طول زمان جنگ سبب شد تا کشور بعثی عراق حتی نتواند یک قطره نفت خود را از این گذرگاه صادر و یا اینکه تجهیزات مورد نیاز خود را از این آبراه مهم دریافت کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمادگی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نمایش اقتدار ایران اسلامی به جهان افزود: امروز شاهد حضور سربازان این نیرو در 3 هزار کیلومتر دورتر از مرزهای خاکی کشور هستیم که بیانگر قدرت ایران و صدور پیام انقلاب اسلامی حضرت امام با هدایت مقام معظم رهبری است.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: این مراسم در سواحل خلیج فارس در بلوار ساحلی بندرعباس و دیگر شهرستان‌های استان برگزار می‌شود .

امیر دریادار حسین آزاد افزود : نیروهای مسلح مستقر در استان با این رژه باشکوه، توانمندی، روز‌آمدی تجهیزات و اشراف اطلاعاتی خود را برای دفاع از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی کشور در استان هرمزگان نشان می‌دهند .

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی افزود: دیدار با نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان، حضور نیروهای مسلح در نماز دشمن‌شکن جمعه از دیگر برنامه‌های روز ارتش است .

امیر دریادار حسین آزاد گفت: همچنین مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف بین کارکنان نیروهای مسلح نیز برگزار می‌شود .

وی افزود: گلباران محل شهادت دلاورمردان ارتش در خلیج فارس از دیگر برنامه‌های روز ارتش در استان است .

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار