لاریجانی در نطق پیش از دستور خواستار شد؛

تشکیل هیئتی از کمیسیون عمران برای کمک به حادثه‌دیدگان سیل

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون عمران با تشکیل هیئتی مسائل سیل‌زدگان را بررسی کند و طبق تاکیدات مقام معظم رهبری کمک‌رسانی به آنها باید با سرعت انجام شود.
کد خبر: ۲۳۵۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶ - 16April 2017
کمیسیون عمران برای کمک به حادثه‌دیدگان، هیئتی به مناطق سیل زده اعزام کند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود ضمن تسلیت به آسیب‌ دیدگان سیل در استان‌های شمال غربی کشور، اظهار داشت: مجلس با سیل زدگان و آسیب‌دیدگان این مناطق ابراز همدردی می‌کند.

وی ادامه داد: متاسفانه در حادثه اخیر 41 تن از هموطنانمان جان خود را از دست دادند که باید علت این حادثه و گستردگی آن ریشه‌یابی شود.

رئیس قوه مقننه با ارائه ماموریتی به کمیسیون عمران افزود: این کمیسیون باید با اعزام هیئتی به این مناطق مسائل سیل‌زدگان را بررسی کند و طبق تاکیدات مقام معظم رهبری کمک‌رسانی به آنها باید با سرعت انجام شود.

لاریجانی در ادامه به برگزاری سه انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: طی روزهای آتی سه انتخابات شوراها،‌ ریاست جمهوری و میان دوره‌ای مجلس را خواهیم داشت که خوشبختانه تا کنون روند ثبت نام و نظارت بر آنها به خوبی پیش رفته است.

رئیس مجلس در ادامه به موضوع تعدد ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از اقشار و طبقات مختلف جامعه پرداخت و گفت: در این زمینه رسانه‌ها خواستار پاسخگویی مجلس تحت عنوان عدم وجود قانون برای شرایط و ضوابط نامزدهای انتخاباتی شده اند که جا دارد این نکته را متذکر شوم که این مشکل مربوط به مجلس نیست.

وی با تاکید بر اینکه پیش از این در این زمینه قانون تصویب کرده‌ایم و در آن مشخص کرده‌ایم که چه کسی مدیر و مدبر است، بیان داشت: حتی برای فردی که از بخش خصوصی مراجعه می‌کند هم شرایط مدیر بودن و برخورداری از ویژگی‌های رجل سیاسی مشخص شده است.

رئیس قوه قانونگذاری با اشاره به اینکه در این زمینه قانون را تنظیم کرده و به شورای نگهبان ارسال کرده‌ایم و شورای نگهبان آن را رد کرده است، اظهار داشت: آیت‌الله جنتی نیز به من گفته بودند که این موضوع را قبول دارم.

وی با گله‌مندی از رسانه‌ها که بحث عدم وجود قانون مناسب برای ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری را مطرح کرده‌اند، گفت: ما این کارها را انجام داده‌ایم و چرا می‌گویید در این زمینه قانون نداریم.

لاریجانی خاطرنشان کرد: حالا که این بحث دوباره مطرح شده ما حاضریم این موضوع دوباره به شورای نگهبان ارسال کنیم و اکنون که این مسئله پیش آمده از شورای نگهبان می‌خواهیم به این مسئله توجه کند.

رئیس مجلس در پایان بیان داشت: با توجه به اینکه مجلس پیش از این کار خود را در زمینه قانون‌گذاری در موضوع شرایط نامزدهای انتخاباتی انجام داده است،‌من لازم می‌دانم این بحث را مطرح کنم.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار