کارشناس مسائل سیاسی سوریه:

کینه تروریست‌ها از مقاومت شجاعانه مردم فوعه و کفریا دلیل جنایت آنها بود

ملاذ مقداد گفت: کینه تروریست‌ها از مقاومت شجاعانه مردم فوعه و کفریا دلیل کشتار ده‌ها نفر از آنها در انفجار تروریستی بود.
کد خبر: ۲۳۵۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰ - 16April 2017
کینه تروریست‌ها از مقاومت شجاعانه مردم فوعه و کفریا دلیل جنایت آنها بودبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، در اثر انفجار خودروی انتحاری در نزدیکی اتوبوس‌های حامل ساکنان الفوعه و کفریا در منطقۀ الراشدین در غرب حلب دست کم 70 نفر شهید و ده‌ها نفر دیگر مجروح شدند.

گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد «عامل انتحاری یک خودروی ون را که تصور می‌شد حامل کمک‌های انسان‌دوستانه است در نزدیکی اتوبوس‌ها منفجر کرد.»

تلویزیون دولتی سوریه گروه‌های تروریستی را عامل این انفجار اعلام کرد

ملاذ مقداد رئیس مرکز مطالعات استراتژیک در وزارت اطلاع رسانی سوریه گفت: جنایت فاجعه بار تروریست‌ها در انفجار انتحاری به کشته شدن ‌ده‌ها نفر از ساکنان شهرک‌های شیعه نشین فوعه و کفریا منجر شد.

کینه تروریست‌ها از مقاومت شجاعانه مردم فوعه و کفریا در برابر محاصره دلیل جنایت آنها بود

وی ادامه داد: کاملا آشکار است که تروریست‌ها که ماه‌هاست شهرک‌های فوعه و کفریا را تحت محاصره داشتند به دلیل مقاومت مردم شجاع این منطقه از آنها کینه داشتند و به دنبال انتقام از آنها بودند. خروج مردم این شهرک‌ها بر اساس توافقی بود که حاصل شده و نگه داشتن مردم شهرک‌های فوعه و کفریا در منطقه الراشدین باعث بروز این جنایت شد. انگشت اتهام کاملا به سوی گروه‌های مسلحی است که یک طرف این توافق قرار داشتند.

سوریه با کمک همپیمانان خود در محور مقاومت به مقابله با خصومت آمریکا خواهد پرداخت

وی در ادامه به حمله موشکی آمریکا به پایگاهی در داخل سوریه نیز اشاره کرد و گفت: آمریکا با این حمله بار دیگر بر ماهیت وحشیانه و شیطانی خود تاکید کرد که به دشمنی با مسلمانان همچنان ادامه می‌دهد. ترامپ با این حمله به همه دنیا پیام داد که در برابر دولتی نظامی قرار دارند که هیچ اهمیتی به ارزش‌های اخلاق نمی‌دهد. البته این حمله به ملت و دولت سوریه میزان، حجم و وسعت مداخله آمریکا در سوریه را نشان داد اما دولت و ملت سوریه به عنوان دشمن رژیم صهونیستی با کمک همپیمانان خود در محور مقاومت به خصوص برادرانمان در ایران، به مقابله با خصومت‌های آمریکا خواهند پرداخت.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار