با آسمانی‌های ارتش (5)؛

شهیدی که قبل شهادتش محل تدفین خود را به خانواده نشان داد

در آخرین دیدار خود با خانواده در امامزاده یحیی بن زید (ع) شهرستان «گنبد کاووس»، محل دفن خود را نشان داد و خطاب به همسرش گفت «من این بار شهید می شوم. در غیاب من فرزندانم را خوب تربیت کن تا از راه اسلام قدم بردارند.»
کد خبر: ۲۳۵۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵ - 16April 2017
شهیدی که قبل شهادت محل تدفین خود را به خانواده نشان می دهدبه گزارش دفاع پرس از استان گلستان، به‌مناسبت 30 فروردین‌ماه مصادف با سالروز شهادت شهید «محمدصادق اکسیر» از شهدای شهرستان «گنبد کاووس»، زندگینامه پربارش را مرور می کنیم:

شهید محمدصادق اکسیر از شهدای شهرستان گنبدکاووس در سال ۱۳۱۵ در خانواده‌ای مذهبی در آستارا دیده به جهان گشود.

در شش سالگی وارد دبستان شد و در سال ۱۳۲۷ دوران ابتدایی را با موفقیت گذراند. در دوران راهنمایی ثبت نام و این دوره را نیز گذراند اما دیگر ادامه تحصیل نداد.

وی بعد از گذراندن خدمت سربازی، در ارتش استخدام شد و در سال ۱۳۴۴ ازدواج کرد که حاصل این ازدواج سه فرزند، دو دختر و یک پسر است.

محمدصادق اکسیر اهل مطالعات اجتماعی و سیاسی بود و در فعالیت های سیاسی رژیم شاه و حتی بعد از انقلاب نیز حضور فعالی داشت. برخی فعالیت های سیاسی این شهید و مخالفت با رژیم شاهنشاهی باعث شد درجات وی توقیف شود .

علاقه به شعر و ادبیات از دیگر خصوصیات شهید اکسیر بود، اما در کنار این روحیه لطیف روحیه مبارزه در مقابل گروهک های ملحد را نیز داشت، همچنین کمک به همسر در منزل و اعتقاد به صله رحم از خصوصیات بارز این شهید بود .

شهید اکسیر از سوی ارتش به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد و از ابتدای جنگ در مدت هفت ماهی که در آنجا خدمت کرد از روحیه بالایی برخوردار بود و همیشه شهادت طلبی در وجودش جریان داشت.

وی در آخرین دیدار خود با خانواده در امامزاده یحیی بن زید (ع) شهرستان گنبد کاووس، محل دفن خود را نشان می دهد و خطاب به همسرش می گوید من این بار شهید می شوم. در غیاب من فرزندانم را خوب تربیت کن تا از راه اسلام قدم بردارند.

شهید محمدصادق اکسیر در آخرین اعزام خود به عنوان فرمانده یگان زرهی، 30 فروردین ماه سال 1360 در اهواز بر اثر ترکش خمپاره به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پس از انتقال پیکر وی به گنبدکاووس طی مراسمی باشکوه در امامزاده یحیی بن زید (ع) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها