هشدار هواشناسی؛

خطر وقوع تندباد، سیلاب و صاعقه در غرب کشور و دامنه‌های البرز

سازمان هواشناسی نسبت به بروز بادهای طوفانی، صاعقه، شکستن درختان و بروز سیلاب در استان‌های غربی کشور و همچنین دامنه‌های البرز از جمله در استان تهران هشدار داد.
کد خبر: ۲۳۵۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸ - 16April 2017
خطر وقوع تندباد، سیلاب و صاعقه در غرب کشور و دامنه‌های البرزبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، «احد وظیفه» مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور، گفت: در حال حاضر تصاویر ماهواره هواشناسی بیانگر پوشش ابرهای جوششی در استان‌های غربی کشور  است. همچنین تصاویر رادار هواشناسی و  گزارش‌های ایستگاه‌های هواشناسی بیانگر بارش باران در برخی استان‌های غرب کشور در ایلام و کرمانشاه و دامنه‌های جنوبی البرز در استان قزوین است.

وی تصریح کرد: مهم ترین مخاطره این گونه سامانه‌های همرفتی بارش‌های شدید موقت، وقوع صاعقه و تندباد شدید موقت و طوفان تندری است که می‌تواند منجر به سیلاب و شکست درختان شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی توصیه کرد: ضمن رعایت نکات ایمنی و انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارت، از توقف در حاشیه رودخانه‌ها، کانال‌ها و مناطق مستعد سیلاب و همچنین از تردد غیر ضروری در رود دره‌های مناطق کوهستانی خودداری شود. همچنین بازبینی تابلوهای شهری و تخلیه آبراه‌ها و کانال‌ها برای جلوگیری از خسارت باد شدید و سیلاب موقت توصیه می‌شود.

وظیفه تاکید کرد: انتظار می‌رود امروز نیز بارش‌های رگباری توام با رعد و برق و باد شدید موقت، موجب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، جنوب لرستان، شمال خوزستان، شمال چهار محال و بختیاری، جنوب همدان، مرکزی، شرق گیلان، غرب مازندران و دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران شود.

انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار