کمربند سبز برای شهرهای تحت تأثیر گرد و غبار ایجاد می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت جهاد و راه را مکلف به ایجاد کمربند سبز برای شهرها و روستاهای تحت تأثیر رخداد‌های گرد و غبار کردند.
کد خبر: ۲۳۵۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰ - 16April 2017
کمربند سبز برای شهرهای تحت تأثیر گرد و غبار ایجاد می‌شود

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه 27 فروردین) قوه مقننه و در جریان بررسی لایحه هوای پاک ماده 27  این لایحه را با 149 رای موافق تصویب کردند.

در ماده 27 این لایحه وزارتخانه‌های جهادکشاورزی (سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری) و راه و شهرسازی، از محل اعتبارات مندرج در ردیف‌های بودجه‌ای و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل منابع مالی در اختیار اعم از عوارض و وجوه عمومی مکلف شدند، طی برنامه‌ پنجساله که به تأیید سازمان می‌رسد، حریم سبز بزرگراه‌ها و کمربند سبز شهرها و روستاهای  تحت تأثیر رخداد‌های گردوغبار را با روش  آبیاری مدرن و اولویت  استفاده از پساب‌های شهری و روستایی، ایجاد نمایند.

در تبصره 1 این ماده ذکرشده است: وزارت نیرو مکلف است منابع آب مورد نیاز را از آب مازاد حاصل از تغییر روش آبیاری سنتی به روش آبیاری نوین درمناطق موضوع این ماده تأمین کند و تخصیص دهد و درصورت کسری منابع، تخصیص لازم را  از محل پساب تولیدی یا منابع دیگر تأمین نماید.

در  تبصره 2 این ماده مصوب شد: وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) مکلف است حداقل بیست درصد از منابع در اختیار خود را به توسعه کمربند سبز موضوع این ماده اختصاص دهد و به شهرداری شهرها و دهیاری‌ها پرداخت نماید.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار