در بیانیه پایانی کنفرانس فلسطینیان اروپا تاکید شد؛

پای‌بندی به حق بازگشت فلسطینیان و محکوم کردن محاصره غزه

شرکت‌کنندگان در پانزدهمین کنفرانس فلسطینیان اروپا در بیانیه پایانی بر پای‌بندی خود به حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تلاش گسترده فلسطینیان مقیم خارج برای بازپس‌گیری حقوق مشروع و سلب شده خویش تاکید و ادامه تجاوزات دشمن صهیونیستی در قدس و محاصره ظالمانه نوار غزه را محکوم کردند.
کد خبر: ۲۳۵۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴ - 16April 2017
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این کنفرانس روز گذشته در شهر روتردام هلند تحت شعار «صد سال گذشت، پیروز می شویم؛ اما تسلیم نمی‌شویم»‌ به همت انجمن کنفرانس فلسطینیان اروپا، مرکز بازگشت فلسطین، اقلیت فلسطینی مقیم اروپا و مؤسسه خانه فلسطینی در هلند برگزار شد و هزاران فلسطینی از اقصی‌نقاط اروپا به شکل هیئت‌های مختلف و به نمایندگی از مؤسسات، اتحادیه‌ها و نهادهای مختلف در این کنفرانس شرکت کردند.

شرکت کنندگان در این کنفرانس تاکید کردند که پذیرش یا عدم پذیرش هر طرح و پروژه‌ای در رابطه با مسئله فلسطین بستگی به این خواهد داشت که این طرح یا پروژه تا چه اندازه متضمن حق بازگشت، حق تعیین سرنوشت و آزادی ملت فلسطین از بند اشغالگری و همسو با معیارهای عدالت خواهد بود و ملت فلسطین هرگز از حقوق ثابت و مشروع خویش در سرزمین تاریخی فلسطین چشم پوشی نخواهد کرد.

آن‌ها تصریح کردند که ملت فلسطین هرگز هیچ طرحی را که حقوق ثابت و مشروع آنان را زیر سوال ببرد، نخواهند پذیرفت.

در این کنفرانس آخرین تحولات فلسطین، راه‌های پر رنگ‌تر کردن نقش اقشار مختلف فلسطینیان در اروپا و مبارزات نسل‌های متوالی فلسطین بررسی شد.

درخواست عذرخواهی به خاطر صدور وعده بالفور

در بیانیه پایانی کنفرانس بر پایبندی کامل ملت فلسطین در هر مکانی بر حق بازگشت به شهر و دیار خود تاکید و عنوان شد که این حق غیر قابل تصرف و حقی فردی و دسته جمعی است.

فلسطینیان تاکید کردند که به مبارزات مشروع و عادلانه خود تا بازپس گیری حقوق سلب شده و بازگشت به وطن خویش ادامه می‌دهند.

شرکت کنندگان در این کنفرانس از دولت انگلیس خواستند رسما از ملت فلسطین به خاطر صدور وعده شوم بالفور که نقض صریح مبانی و ارزش های عدالت و حقوق بشر بود و موجب آواره شدن ملت فلسطین از سرزمین خود و تاسیس یک رژیم غاصب و اشغالگر در این سرزمین شد، عذرخواهی کند.

هشدار در مورد انتقال سفارت به قدس

در این بیانیه تجاوزات و جنایت‌های دشمن صهیونیستی علیه ساکنان قدس به شدت محکوم شده و انتقال سفارت هر کشوری به قدس اشغالی اقدامی خطرناک خوانده شده است که می‌تواند پیامدهای بسیار ناگواری در پی داشته باشد.

شرکت کنندگان در این اجلاس همچنین ادامه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین، ساخت دیوار نژاد پرستانه، تخریب منازل و مصادره اراضی و منابع آبی فلسطینیان را محکوم کردند.

آن‌ها در ادامه ضمن محکوم کردن محاصره ظالمانه و ده ساله نوار غزه، از فلسطینیان دعوت کردند بر سر راه حل‌هایی به منظور پایان دادن به بحران‌های داخلی نوار غزه از جمله معضل حقوق کارمندان غزه به توافق برسند.

در ادامه این بیانیه از ثبات و پایداری اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تقدیر و تاکید شد که مسئله اسرا در رأس اولویت‌های فلسطینیان در اروپا قرار خواهد داشت و این مسئله در تمامی محافل حقوقی و بین‌المللی مطرح خواهد شد.

حاضران در کنفرانس خواستار تعامل انسانی و بشردوستانه با آوارگان فلسطینی در تمامی کشورها به ویژه سوریه شدند.

پررنگ تر کردن نقش فلسطینیان خارج

در بیانیه پایانی 15 امین کنفرانس فلسطینیان اروپا بر اهمیت گسترش دامنه فعالیت‌های ملت فلسطین در خارج و مشارکت بیشتر آنان در تصمیم‌گیری‌های سیاسی فلسطین و نهادهای ملی آن از جمله سازمان آزادی بخش و همکاری فلسطینیان داخل و خارج برای پایان دادن به هرگونه دودستگی و اختلافات داخلی ملت فلسطین تاکید شد.

شرکت کنندگان در این کنفرانس از تمامی سازمان‌ها و نهادهای اروپایی و بین‌المللی خواستند به تعهدات خود در قبال عدالت، حقوق بشر و قوانین بین‌المللی پایبند بوده و نظام اشغالگر و غاصب صهیونیستی را در حالت انزوا قرار داده و ضمن پایان دادن به هرگونه همکاری و شراکت با این رژیم، آن را تحریم کرده و سران این رژیم را نیز به خاطر ارتکاب جنایت‌های گسترده علیه ملت فلسطین بازخواست و محاکمه کنند.
 
انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها