صبح امروز؛

وزرای دفاع ایران و آذربایجان بر گسترش روابط دفاعی تأکید کردند

وزرای دفاع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان طی مذاکره‌ای بر گسترش روابط دفاعی دو کشور تاکید کردند.
کد خبر: ۲۳۵۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳ - 16April 2017
وزرای دفاع ایران و آذربایجان بر گسترش روابط دفاعی تأکید کردند
به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، پس از انجام مراسم استقبال رسمی از سپهبد «حسن اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان از سوی سردار «حسین دهقان» وزیر دفاع کشورمان و ادای احترام وزیر دفاع جمهوری آذربایجان به شهدای گمنام دفاع مقدس، مذاکرات وزرای دفاع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برگزار شد.
 
سردار دهقان در این مذاکره با اشاره به اشتراکات و پیوستگی‌های دو ملت ایران و آذربایجان در حوزه‌های تمدنی، فرهنگی، دینی، تاریخی و قومی که یک پدیده کم نظیر در جهان است، تصریح کرد: دیدارهای متعدد رهبران دو کشور و تعاملات فی مابین در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نشان از روند صعودی مناسبات دارد.
 
سردار دهقان افزود: شایسته است این روند در حوزه دفاعی-نظامی نیز روند صعودی داشته باشد و اجازه ندهیم عوامل بیرونی این روند را مخدوش کنند.
 
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران همچنین با تبیین شرایط منطقه خاطرنشان کرد: امروز نه تنها منطقه، بلکه جهان گرفتار جریانات تروریستی داعش، جبهه النصره و گروه‌های افراطی وابسته به تفکرات تکفیری - وهابی و سیاست‌های تجاوزکارانه آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان هستند و بخصوص مردم فلسطین، سوریه، عراق و یمن از این بلای خانمان سوز در رنج و مشقت فراوان قرار دارند.

سردار دهقان تصریح کرد: مجموعه این شرایط سبب انباشت تهدیدات، بی ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا شده و طبیعی است که اگر کشورها سیاست مسئولانه‌ای در مقابله با این ناامنی اتخاذ نکنند این بحران روز به روز افزایش یافته و دامن آنان را نیز فرا خواهد گرفت.
 
وزیر دفاع کشورمان گفت: با توجه به این شرایط معتقدیم منطقه ظرفیت بحران و ناامنی دیگری را ندارد و امیدواریم جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مناقشه قره باغ با پایبندی واقعی به حل مسالمت آمیز بحران اجازه ندهند بیگانگان و نااهلان در این موضوع دخالت کرده و موجب تصاعد بحران شوند.
 
در ادامه این مذاکره سپهبد حسن اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان طی سخنانی با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران از ایران اسلامی به عنوان یک کشور دوست و برادر یاد کرد و افزود: ما خواستار توسعه همکاری‌های دفاعی-نظامی هستیم و مذاکرات اخیر رهبران دو کشور شرایط توسعه‌ی همکاری‌های فی ما بین را کاملاً فراهم کرده است.
 
وزیر دفاع جمهوری آذربایجان تأکید کرد: جمهوری آذربایجان به حفظ امنیت مرزهای دو کشور متعهد است و اجازه نخواهد داد تا امنیت و آرامش این مرزها مخدوش گردد.
 
وی با تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، بر گسترش صلح، ثبات و امنیت پایدار در منطقه تأکید کرد.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها