نمایشگاه کتاب - 4/ بهمن‌نیا به دفاع پرس خبر داد؛

«نشر نارگل» با 25 کتاب به نمایشگاه می‌آید/ رونمایی از مستندات خاندان پهلوی و خاطرات رزمندگان

مدیر نشر نارگل گفت: نشر نارگل امسال در نخستین‌ حضورش در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با 25 عنوان کتاب با محوریت دفاع مقدس شرکت خواهد کرد.
کد خبر: ۲۳۵۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۵ - 17April 2017
«نشر نارگل» با 25 کتاب دفاع مقدس به نمایشگاه کتاب می‌آید/ تازه‌های نارگل کدامند

«علی‌اصغر بهمن‌نیا» مدیر نشر نارگل در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، با اشاره به نخستین حضور این نشر در سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اظهار داشت: نشر نارگل امسال برای نخستین بار با 25 عنوان کتاب و با محوریت خاطرات دفاع مقدس در نمایشگاه حضور خواهد داشت.

وی ادامه داد: مجموع کتاب‌های نشر نارگل در سال‌های 93 تا 96 به چاپ رسیده است و 6 عنوان از این تعداد چاپ سال 1396 است.

بهمن‌نیا گفت: کتاب «بگو ببارد باران» زندگی‌نامه مستند شهید احمدرضا احدی به قلم مرضیه نظرلو یکی از کارهای جدید ما برای عرضه در نمایشگاه است. درباره این شهید انتشارات سوره مهر پیش از این کتابی با عنوان «حرمان هور» را به قلم علیرضا کمری به چاپ رسانده بود، که در برگیرنده مجموعه دست‌نوشته‌های این شهید بوده است. شهید احدی شخصیتی است که در وصیت‌نامه یک خطی‌اش آورده است «فقط نگذارید حرف امام به زمین بماند؛ همین».

مدیر نشر نارگل افزود: «زیر پوست جنگ» نام یکی دیگر از کتاب‌های تازه نشر نارگل در نمایشگاه خواهد بود. این کتاب ترجمه صحبت‌های سه تن از فرماندهان حزب بعث درباره جنگ است، که وحید خضراب کار ترجمه، مکتوب کردن و تدوین آن را برعهده داشته است. متن این کتاب برگرفته از سلسله صحبت‌های این سه شخصیت عراقی است، که از شبکه‌های عربی در دوران دفاع مقدس پخش شده است.

بهمن‌نیا اضافه کرد: این کتاب نظرات «نزار عبدالکریم الخزرجی» رئیس سابق ستاد ارتش عراق، «صلاح عمر العلی» از اعضای ارشد حزب بعث و «حامد علوان الجبوری» وزیر خارجه اسبق عراق درباره تهاجم رژیم بعثی عراق به ایران است. این کتاب بیانگر نوع نگاه فرماندهان رژیم بعث به موضوع جنگ است، که تفاوت نگاه‌های آن‌ها با فرماندهان ما را مشخص می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: «روزی روزگاری القاعده» یکی دیگر از کتاب‌های تازه ما در نمایشگاه خواهد بود، که شامل خاطرات فردی با نام مستعار «رمزی بن الشيبه» جاسوس القاعده‌ است. وی یکی از جاسوسانی است که پس از فعالیت در القاعده جذب «سازمان جاسوسی MI6» می‌شود. این کتاب در چندین شماره به طور سلسله وار در روزنامه الحیات به چاپ رسیده است.

مدیر نشر نارگل گفت: همچنین امسال کتاب‌هایی را برای نمایشگاه تجدید چاپ می‌کنیم، که «وقت اضافه» یکی از آن‌ها خواهد بود. این کتاب که شامل خاطرات شهید «حسن قاضی» فوتبالیست تیم سپاهان اصفهان است، مورد استقبال قرار گرفت، که برای نمایشگاه کتاب به چاپ مجدد رسید. ایشان در دوران دفاع مقدس فرمانده گروه توپخانه 15 خرداد بود.

بهمن‌نیا در ادامه از چاپ و رونمایی 2 عنوان کتاب مهم در حوزه تاریخ‌نگاری و خاطرات دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و عنوان کرد: ما امسال با 2 عنوان کتاب ویژه درباره تاریخ پهلوی و دفاع مقدس حرف‌های تازه‌ای را بیان خواهیم کرد، که امیدواریم مورد پسند و استقبال علاقه‌مندان این حوزه قرار گیرد. این کتاب‌ها در حوزه تاریخ‌نگاری مستند هستند و می‌توان به آن‌ها استناد کرد.

وی یادآور شد: نشر نارگل در مدت کوتاه فعالیت خود توانسته است موفقیت‌های خوبی را کسب کند. کتاب‌ «پهلوان سعید» زندگی‌نامه شهید سعید طوقانی به قلم حمید داوودآبادی که در زمستان 94 به چاپ رسیده بود، تا به امروز به چاپ 15 هزار چاپ رسیده، که نشانگر موفقیت این کتاب بوده است. همچنین کتاب‌های «حاجی فیروز» و «آدم شدن چه مشکل» در مدت کوتاهی که به چاپ رسیده‎‌اند، جایگاه خوبی را در میان ادبیات دفاع مقدس پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار