عکاس نمایشگاه «حلب آزاد شد»:

پا در کفش بزرگترها کردم/ جای عکاس خالی بود؛ دوربین به دست گرفتم

مرتضی شعبانی گفت: دوست‌دارم نظر کارشناسان را در مورد عکس‌هایم بدانم اما قطعاً خودم را عکاس حرفه‌ای نمی‌دانم. شاید پا در کفش بزرگ‌ترهای این رشته هنری کردم.
کد خبر: ۲۳۵۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷ - 16April 2017
پا در کفش بزرگترها کردم/ جای عکاس خالی بود؛ دوربین به دست گرفتمبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مرتضی شعبانی عکاس نمایشگاه «حلب آزاد شد» درباره چگونگی تصویر شدن عکسهای نمایشگاش گفت: روزهای اول زمستان سال 95 قرار بود تبادلی بین افرادی که در شهر فوعه و کفریا در محاصره بودند با تروریستهایی که در بخش شرقی حلب بودند انجام شود. در چنین مقطعی ما به شهر حلب رسیدیم؛ البته تیم ما عموماً مستندساز و فیلم‌بردار بودند. در آن موقعیت جای عکاسی را خالی دیدم، بنابراین خودم دوربین را به دست گرفتم و آن لحظات را ثبت کردم و نتیجه شد این نمایشگاهی که پیش‌روی علاقه‌مندان هست.

عکاس نمایشگاه «حلب آزاد شد...» در مورد بازخورد مخاطبان گفت: به دلیل مشغله‌کاری در این چند روز در نمایشگاه حضور نداشتم اما مخاطبان در مواجهه با بنده انتقادی ندارند؛ البته بازخورد نهایی را پس از پایان نمایشگاه می‌توان از روی یادداشتهای نوشته شده بیشتر لمس کرد.

وی افزود: نمی‌دانم نظر مخاطبان این نمایشگاه‌ چیست و دوست دارم نظر بازدیدکنندگان و کارشناسان را در مورد عکس‌هایم بدانم اما قطعاً خودم را عکاس حرفه‌ای نمی‌دانم و شاید پا در کفش بزرگ‌ترهای این رشته هنری کردم. البته سعی شده که جنبه‌های هنری کار رعایت بشود اما به هر حال توانایی من در همین حد بوده که می‌بینید. قضاوت با مخاطبین نمایشگاه خواهد بود.

شعبانی به عنوان یکی از شاهدان اوضاع سوریه تاکید کرد: اگر دخالت کشورهای خارجی نظیر ترکیه، اردن، عربستان و... نباشد؛ تروریستها عددی نیستند و پروندشان در چشم به هم زدنی جمع می‌شود. این کشورها هم با حمایت مالی از تروریستها آنها را سرپا نگه می‌دارند هرچند ضعیف و بی رمق.
 
البته به هر حال بخش اعظم کشور سوریه در دستان دولت کشور است و مناطق مهمی نظیر حلب آزاد شده است و این تروریست‌ها در مناطقی حضوری دارند که کم اهمیت است یا مثل داعش در بیابان‌ها ساکنند. البته شهر رقه هم در دست تروریست ها است، ولی این شهر‌ها به اندازه حلب تعیین کننده نیستند. این موضوع که حلب به عنوان دومین شهر بزرگ سوریه پس از دمشق از چنگ تروریستها آزاد شده‌است؛ امری بزرگ و ارزشمند است.

شعبانی همچنین از مسئولان خانه عکاسان برای بر عهده گرفتن کار اجرایی این نمایشگاه تشکر کرد.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار