بنیاد مستضعفین قصد ساخت ساختمان «پلاسکو» ظرف دو سال را دارد

دبیر کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی گفت: بنیاد مستضعفین قصد ساخت ساختمان «پلاسکو» ظرف دو سال را دارد.
کد خبر: ۲۳۵۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷ - 16April 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «سلیمی» دبیر کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره مصوبات امروز این کمیسیون اظهار داشت: در جلسه امروز کمیسیون مواد 8،‌9،‌10،11،12 و16 مربوط به لایحه جامع مدیریت سوانح کشور مورد بررسی قرار گرفت.

دبیر کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در ماده 8 موضوع برگزاری ستاد در سطوح شهرستانها و استانها و کشور مطرح شده و در کنار آن به بحث برگزاری جلسات ستاد که هر سه ماه یکبار و در مواقعی که حادثه‌ای رخ دهد ارائه شده است و تمام اعضا باید در آن حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: ماده 12 این لایحه نیز مربوط به ارائه واحد درسی در مزاکر آموزشی جهت آمادگی در برابر سوانح است. که باید در اختیار واحد‌های آموزشی قرار گیرد و به عنوان واحد درسی ارائه شود.

سلیمی افزود: در مواد 12و 13 این لایحه به وظایف تمامی دستگاه‌های دولتی در زمان وقوع حوادث پرداخته است که چه وظایفی دارد.

دبیر کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع که رئیس بنیاد مستضعین و معاون حقوقی و املاک این بنیاد در کمیسیون حضور پیدا کردند گفت: با این دو نفر در خصوص ساختمان «پلاسکو» جلسه‌ای داشتیم و توضیحاتی در ‌این‌باره ارائه شد.

وی بیان داشت: رئیس بنیاد مستضعفین بر این موضوع که در «پلاسکو» همه دستگاه‌ها به خصوص بنیاد مستضعفین مسئول هستند تأکید کرد و گفت با مذاکراتی که با شهرداری صورت داده‌اند قصد ساخت مجدد ساختمان را دارند. بنیاد قصد دارد با تجمیع ساختمان قدیمی پلاسکو و پارکینگ مجاور آن ساختمانی با تعداد طبقات 6 یا 7 طبقه بر روی زمین و 5 طبقه به عنوان پارکینگ در زیر زمین پلاسکو جدید را بسازد و در این خصوص با چندین مشاور صحبت شده است.

سلیمی گفت: قرار شد که بعد از دریافت پروانه ساختمان جدید «پلاسکو» ظرف مدت دو سال ساخته شود و پس از تکمیل کسانی که در ساختمان قدیمی سر قفلی داشتند مجددا به آنها سرقفلی اعطا شود.

دبیر کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی پاسخ به این سوال که آیا تا‌کنون درباره انتخابات شوراها و رد صلاحیت‌ها در کمیسیون موضوعی مطرح شده بیان داشت : فعلا موضوعی در این رابطه در کمیسیون مطرح نشده و احتمال دارد که جلسه‌ای را در (سه‌شنبه) هفته آینده با وزیر کشور داشته باشیم تا به سوالات نمایندگان پاسخ دهیم.

سلیمی در بخش پایانی سخنانش در خصوص شایعاتی که پیرامون رد صلاحیت برخی چهره‌های مشهور شوراها مطرح شده، خاطر نشان کرد: این موضوع به هیچ‌وجه صحت ندارد و هنوز کار در هیاتهای اجرایی در جریان است و پس از تایید صلاحیت‌ها اگر کسی به رد صلاحیت خود اعتراض دارد می‌تواند در هیات اجرایی شهر و یا کشور شکایت نماید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار