یادداشت/ زهرا عابدی

ارتش نماد اقتدار و عظمت ایران اسلامی است

29 فروردین یادآور رشادت‌های بزرگ‌مردانی است که شجاعانه جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا از کیان انقلاب اسلامی دفاع کرده و اقتدار و عظمت ایران اسلامی را به رخ جهانیان بکشند.
کد خبر: ۲۳۵۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹ - 17April 2017
روز ارتش///// ارتش نماد اقتدار و عظمت ایران اسلامیگروه استان‌های دفاع پرس- زهرا عابدی؛ ایران اسلامی سرزمینی است که به رنگ خون جوانان شهیدش مزین شده و جای جای آن نماد ایثار و از خودگذشتگی شیرزنان و بزرگمردان این مرز و بوم است چرا که تک تک جوانان این دیار در طول هشت سال دفاع مقدس آنچه را که در توان داشتند برای دفع تجاوز و حفظ حریم دین و میهن به کار بستند، امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی با نامگذاری روز بیست و نهم فروردین به عنوان روز ارتش بر آگاهی دلاورمردان ارتشی نسبت به ماهیت ضد اسلامی و غیر مردمی رژیم پهلوی افزودند و بیان کردند روز پیوستن مردم به ارتش لحظه شادی بندگان خدا و یاس ستمگران است.

از 19 بهمن 57 و دیدار همافران نیروی هوایی ارتش با امام خمینی (ره) ارتشی‌ها با سرعت بیشتری به انقلاب اسلامی پیوستند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، از همان اولین روز، کار خود را برای دفاع از انقلاب اسلامی ایران شروع کردند. ارتش به سراغ کنترل ناآرامی‌های مناطقی مثل کردستان و آذربایجان غربی رفت. همزمان جنگ روانی علیه ارتش در داخل و خارج کشور به راه افتاده بود و به دنبال آن بود تا ارتش را یک نیروی ضد مردمی معرفی کند.

همین جوسازی‌ها سبب شد تا شهید سپهبد ولی‌الله قرنی اولین رییس ستاد مشترک ارتش در نامه‌ای استعفای خود در روزهای اول فروردین 1358 را به امام خمینی (ره) تقدیم کند. شهید قرنی در استعفای خود با شکایت از اقدامات ضد انقلاب و دشمنان خارجی؛ دخالت‌های بی‌جا در امور ارتش را اعلام کرد.

کمتر از یک ماه بعد، سپهبد قرنی توسط گروهک فرقان ترور شد و به شهادت رسید تا علاوه بر آثار جنگ روانی سنگینی که بطور مستقیم و غیر مستقیم توسط دشمنان خارجی، طیف ضدانقلاب، منافقین، حزب توده و عناصر ناآگاه در ارتش جریان داشت، فرماندهان وقت ارتش جمهوری اسلامی ایران با درخواست وقت ملاقات از امام خمینی (ره) برای بیرون رفتن از این وضعیت چاره‌اندیشی کنند و از امام (ره) خواستند ایشان فرماندهی خود بر کل نیروهای مسلح را مجدداً اعلام نمایند. تا با استفاده از این حکم حکومتی، قوام و انضباط بر ارتش برگردد. امام خمینی (ره) نیز با صدور پیامی تاریخی در تاریخ 29 فروردین سال 58 خطاب به ملت، سنگ بنای روز ارتش را گذاشتند.

در بخشی از پیام امام خمینی(ره) آمده بود:

« 29 فروردین روز ارتش اعلام می‏‌شود. ارتش محترم در این روز در شهرستانهاى بزرگ با ساز و برگ به رژه بپردازند و پشتیبانى خود را از جمهورى اسلامى و ملت بزرگ ایران و حضور خود را براى فداكارى در راه استقلال و حفظ مرزهاى كشور اعلام نمایند».

در واقع بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که دشمنان انقلاب به دنبال اهداف شوم خود بودند و حفظ بازوی توانمند و مسلح را برای جمهوری اسلامی ایران خارج از تصور خود می‌دیدند فریاد شوم انحلال ارتش را سر دادند و در چنین شرایطی که ارتش در حساس‌ترین شرایط حیات خود قرار گرفته بود، حضرت امام (ره) به عنوان بزرگترین حامی ارتش پای در میدان نهاد و با پشتیبانی بی‌دریغ خود نقشه دشمنان انقلاب را نقش بر آب کرد.

اینجاست که با نگاهی گذرا به تاریخ خون‌بار انقلاب اسلامی در می‌یابیم که از لحظه نخست پیروزی انقلاب، ارتش و ارتشیان، عشق و علاقه و میل باطنی خود را به حرکت ستم سوز و توفنده انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل ابزار داشتند و در اثبات این معنا فداکاری‌ها، تلاش‌ها و ایثارگری‌های بسیاری به خرج دادند.

ارتش ایران اسلامی امروز با تمام توان با اقتدار هر چه تمام‌تر به دفاع از این انقلاب می‌پردازد و طبق فرموده امام راحل که بیان کردند «ای سربازان غیور که برای وطن و کشور خود فداکاری می‌کنید، شرف و عزت را برای خود به یادگار بگذارید و سعادت دنیا را بیمه کنید»، جامه عمل می‌پوشانند.

اکنون ضمن تبریک فرا رسیدن 29 فرودین ماه به خانواده بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران و پاسداشت یاد و خاطره شهیدان گرانقدر آن، تردیدی نیست اقتدار دفاعی و توان بازدارندگی همه‌جانبه و مؤثر امروز جمهوری اسلامی ایران مرهون مجاهدت‌ها و حماسه‌آفرینی‌های خالصانه و غرورانگیز فرزندان ملت در ارتش دلاور و سپاه سلحشور و سایر نیروهای مسلح و مدافع انقلاب و کشور در صحنه امنیت و صیانت از استقلال،‌ تمامیت ارضی و ارزش‌های انقلاب اسلامی است که وحدت،‌ یکپارچگی و هماهنگی‌های فراگیر خود را مزیت راهبردی نیروهای مسلح ایران عزیز معرفی و یاس، هراس و ناکامی جبهه دشمن در برابر خود را رقم زده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها