ساخت بیمارستان 56 تخت‌خوابی توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) در دیر

بیمارستان 56 تخت‌خوابی شهرستان دیر یکی از پروژه‌هایی است که موسسه الهادی قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) برای ساخت و افتتاح آن کمر همت بسته و امروز در حال راه‌اندازی است.
کد خبر: ۲۳۵۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶ - 17April 2017
ساخت بیمارستان 56 تخت خوابی توسط قرارگاه خاتم الانبیا سپاه در دیربه گزارش دفاع پرس از بوشهر، جمهوری اسلامی ایران در سالیان اخیر در دنیا به جایگاهی دست پیدا کرده است که در روزهای آغازین انقلاب کمتر تحلیلگری فکر می‌کرد که یک کشور تازه انقلاب کرده در دنیای ابرقدرت‌ها بتواند سر بلند کند و خود را به عنوان کشوری قدرتمند مطرح نماید.
 
دستیابی به این جایگاه در حالی صورت گرفته که در همان روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی هر از گاهی در بخش‌هایی از شمال، جنوب، شرق، مرکز و به ویژه در مناطق شمال غرب آشوب‌های بزرگ و کوچکی توسط دشمنان قسم خورده نظام اسلامی، شکل می‌گرفت و به دنبال ناکارآمدی این تحرکات، جنگ و تهاجم گسترده نظامی نیز آغاز شد.
 
اما رهبری حکیمانه حضرت امام (ره) با استراتژی مشارکت و به کارگیری ملت و حضور همه‌جانبه مردم در صحنه‌های مختلف دفاع از انقلاب اسلامی باعث شد توطئه‌ها یکی پس از دیگری خنثی و با ایجاد ثبات در کشور، انقلاب اسلامی به شرایط مطلوب‌تری دست پیدا کند.

همگام با این تحولات نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی شکل گرفت و این شجره طیبه، منشا خیر و برکات فراوانی برای اسلام و مسلمین و کشور شده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از تایید و تصویب مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا برای همکاری بیشتر با دولت، با اعتقاد به اثربخشی این اقدامات و با توجه به تجارب کسب شده در دوران دفاع مقدس، با تمام توان به حرکت خود در این زمینه ادامه داد و پس از پایان جنگ تحمیلی بر اساس فرمان امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به منظور هماهنگی و نظارت بر حجم وسیع فعالیت‌های سازندگی سپاه، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) شکل گرفت امروزه این قرارگاه بیش از 140 هزار نیرو دارد و بیش از 2 هزار و 500 پروژه استانی و ملی را به سرانجام رسانده است و 150 ابرپروژه را هم در دست اجرا دارد.

بیمارستان 56 تخت‌خوابی شهرستان دیر یکی از آن پروژه‌هایی است که موسسه الهادی قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) برای ساخت و افتتاح آن کمر همت بربسته که امروز به کمک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال راه‌اندازی است.

بیمارستان امام هادی (ع) دیر مبنای توسعه و عامل آبرومندی شهرستان دیر است و نخستین بیمارستان این شهر و دومین بیمارستان وزارت بهداشت و درمان در جنوب استان بوشهر محسوب می‌شود.

این بیمارستان از لحاظ سازه و مقاومت مصالح از کیفیت بالایی برخوردار بوده و سازه‌های آن به گونه ای طراحی شده است که در صورت افزایش تخت‌های بیمارستانی، در آینده بتواند جوابگو باشد.

کارفرمای این پروژه دانشگاه علوم پزشکی و پیمانکار آن موسسه الهادی قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) است و در مساحت سه هکتار و با زیربنای 7 هزار متر مربع در 30 شهریور سال 90 با پیشرفت اندكی كه داشت تحویل گرفت و اینک آماده افتتاح است.

فرید دیزجانی با اشاره به پیشرفت 98 درصدی ساختمان بیمارستان اظهار کرد: اکنون همه لوله‌کشی‌های آب سرد و گرم، کاشی‌کاری، سرامیک، کف پوش، پلاستر و سیستم برق و اطفای حریق، رنگ کاری و قراردادن تجهیزات در بیمارستان اجرا شده است.

سرپرست کارگاه ساخت بیمارستان دیر ادامه داد: تجهیزات پزشکی این بیمارستان به‌طور کامل وارد شده و از لحاظ تأسیسات پزشکی کامل است، تجهیزات و امکاناتی که در این بیمارستان نصب شده اند همگی از برندهای خوب جهانی است و توان پشتیبانی از چندین برابر ظرفیت فعلی را دارد.

دیزجانی اضافه کرد: بیمارستان امام هادی (ع) شهرستان دیر شامل یک طرح توسعه می‌باشد که در آینده توان این که یک طبقه به آن اضاف شود را نیز دارد.

وی گفت: این بیمارستان دارای بخش‌های مراقبت‌های ویژه، بستری، اتاق عمل، زنان و زایمان، مادر و کودک، آزمایشگاه، داروخانه، حسابداری، اورژانس، پزشک عمومی، جراح عمومی، درمانگاه، رادیولوژی و سونوگرافی، آشپزخانه و غذاخوری و نمازخانه، بخش CSR، رختشویخانه استریل و موتورخانه است.

وی عنوان کرد: در بازدید وزیر بهداشت، بخش‌های مردان و زنان و اطفال در اورژانس از هم مجزا شد و بخش تریاژ و آماده‌سازی و پزشک به بخش اورژانس و بوفه و اطلاعات و داروخانه نیز به ورودی اصلی بیمارستان اضافه گردید.

وی گفت: سیستم موتورخانه بیمارستان و سیستم اکسیژن ساز و وکیوم بیمارستان نیز مستقل و به صورت مرکزی در آمده است و دیگر نیاز نیست که در هر اتاقی چند کپسول اکسیژن قرار داده شود.

دیزجانی خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‌های اصلی این بیمارستان این است که هر کدام از بخش های بیمارستان ورودی و خروجی مجزا دارند و بیماران در کمترین زمان ممکن می توانند به بخش مورد نظر خود مراجعه کنند.

سرپرست کارگاه ساخت بیمارستان امام هادی(ع) شهرستان دیر در پایان تصریح کرد: سپاه رقیب مردم و بخش خصوصی نبوده و نیست و پروژه های مهمی که بخش خصوصی توان آن را ندارد بر عهده می‌گیرد، قرارگاه عرصه را بر بخش خصوصی تنگ نکرده بلکه انحصارها را شکسته و عرصه را بر خارجی‌ها تنگ نموده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها