یادداشت/ محمد علی‌پور

اقتدار و صلابت ارتش سرنوشت بسیاری از عملیات‌ها را تغییر می‌داد

اوج اقتدار و تخصص ارتش به‌خصوص در حملات هوایی و موشک‌باران‌های دشمن بر هیچ‌کس پوشیده نیست و اگر نبود این اقتدار و صلابت هوایی، معلوم نمی‌شد که سرنوشت بسیاری از عملیات‌ها چگونه رقم می‌خورد.
کد خبر: ۲۳۵۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱ - 17April 2017

گروه استان‌های دفاع پرس- سردار محمد علی‌پور؛ دفاع از آرمان‌ها و تمامیت ارضی کشور، ارتش و سپاه و پیر و جوان نمی‌شناسد و وقتی پای جان‌باختن است همه لباس رزم می‌پوشند تا دین‌شان را نسبت به میهن‌شان ادا کنند، اما حکایت ارتش غیور ما داستان دیگری است.

ارتشی که خیلی‌ها آن‌ را پایه و اساس قدرت رژیم پهلوی می‌دانستند اما با نگرشی ارزشی و عهد و پیمانی ناگسستنی با بنیانگذار کبیر انقلاب چنان رسالتی به عهده گرفت که چشم جهانیان را به خود خیره داشت.

شکی نیست که قدرت و صلابت و رمز پیروزی ما در جنگ با عراق امکانات و ادوات نظامی نبود و نیروی مردمی، همت، غیرت، ایمان و تابعیت از اوامر ولایت فقیه بود که باعث شد اقتدار و تمامیت ارضی این مملکت پابرجا بماند اما واقعیت دیگری هم غیرقابل انکار است و آن هم تخصص و تبحر نیروهای نظامی ما به‌خصوص ارتشیان دلاور بود که در زمان‌هایی خاص و استراتژیک جنگ، به مدد آمد و باعث پیروزی رزمندگان اسلام شد.

اوج اقتدار و تخصص ارتش به‌خصوص در بحث حملات هوایی و موشک‌باران‌های دشمن بر هیچ‌کس پوشیده نیست و اگر نبود این اقتدار و صلابت هوایی، معلوم نمی‌شد که سرنوشت بسیاری از عملیات‌ها چگونه رقم می‌خورد.

امروز ارتش ما به پیروی و تاسی از فرامین رهبری و به لطف حضور جوانانی رشید که در سایه پیشکسوتان ارزشمند دوران دفاع مقدس پرورش یافتند، به مرز خودکفایی رسیده و هر ساله و در 29 فروردین چشم جهانیان به اقتدار و شکوه این واحد نظامی ایران زمین دوخته می‌شود.

روزی که معمار کبیر انقلاب با درایت و دوراندیشی آن را به پاس خدمات ارتشیان در تقویم کشور جای داد تا ثابت شود که ارتش مقتدر ایران، همچنان در سایه ولایت‌مداری و حفظ ارزش‌های نظام و اقتدا به دانش نوین هوایی و زمینی و دریایی همچون کوهی استوار بر تمامیت ارضی مملکت عزیزمان اشراف دارد و رژه وا قتدارش در روز ارتش لرزه بر اندام نحیف کسانی می‌اندازد که گاه چشم طمع به این سرزمین دوخته و گزینه‌های پوشالی شان را به زیر می‌کشانند‌.

اینجانب دیگر بار و به بهانه فرا رسیدن این روز عزیز، یاد و خاطره شهدای ارتش و دوران دفاع مقدس را گرامی می دارم و امیدوارم که همچنان شاهد صلابت و رشد و تعالی همه رزمندگان سنگر اسلام باشیم. انشااله

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها