رئیس‌زاده در نشست خبری:

نهادینه‌سازی مفهوم خطر در جامعه موجب کاهش تلفات انسانی می‌شود/ 2 اردیبهشت؛ آغاز هشتمین کنگره «سلامت در حوادث و بلایا»

دبیر اجرایی هشتمین کنگره بین‌المللی سلامت در حوادث و بلایا از برگزاری این کنگره در روزهای دوم تا چهارم اردیبهشت در تهران خبر داد.
کد خبر: ۲۳۵۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ - 17April 2017
نهادینه‌سازی مفهوم خطر در جامعه موجب کاهش تلفات انسانی می‌شود/ 2 اردیبهشت؛ آغاز هشتمین کنگره «سلامت در حوادث و بلایا»
به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، دکتر «محمد رئیس زاده» دبیر اجرایی هشتمین کنگره بین المللی سلامت در حوادث و بلایا در نشست خبری که بدین منظور برگزار شد، اظهار داشت: اینکه 48 نفر در سیل آذربایجان جان خود را از دست می‌دهند، به دلیل آن است که خطر و مفهوم خطر را در جامعه نهادینه نکرده‌ایم.
 
وی ادامه داد: به عبارت دیگر چون شناخت خطر که گام مهمی در حوادث و بلایا است را به بخش‌های مختلف جامعه آموزش نداده‌ایم، شاهد چنین اتفاقاتی هستیم در صورتی که این زیبنده جامعه ما نیست و به همین دلیل میزان تلفات انسانی کشورمان در چنین حوادثی افزایش می‌یابد و تب و تاب‌های امروز سیاسی برای جامعه خاصیت زیادی ندارد.
 
رئیس زاده در خصوص کنگره بین المللی سلامت در حوادث و بلایا گفت: این کنگره از دوم تا چهارم اردیبهشت در مرکز همایش‌های رازی با حضور 20 میهمان خارجی برگزار می‌شود.
 
وی خاطرنشان ساخت: این کنگره 14 سال است که به صورت دوسالانه برگزار می‌شود؛ کنگره‌ای که پر ثمر، پر محصول و رو به رشد بوده به نحوی که تشکیل سازمان مدیریت بحران در کشور ماحصل کنگره دوم سلامت در حوادث و بلایا بود. دیگر دستاوردهای این کنگره تصویب رشته‌های مرتبط با حوزه سلامت در حوادث و بلایا در مقاطع ارشد و دکترا و تاکید سازمان بهداشت جهانی مبنی بر توانایی ایران برای تبدیل شدن به قطب علمی مدیریت بحران در منطقه، بوده است.
 
رئیس زاده گفت: یکی از تفاوت‌های کنگره امسال با سال‌های گذشته تعیین کمیته کودک و نوجوان است؛ در واقع از آنجایی که شعار امسال کنگره شناخت خطر حوادث و بلایا تعیین شده است، کنگره هشتم بر آن شد تا در راستای همین شعار و تعمیق شناخت خطر به بخش‌های مختلف جامعه برای اولین بار کمیته کودک و نوجوان را تشکیل داده تا شناخت خطر از سنین ابتدایی شروع شود.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر برای اینکه نتایج کنگره در یک فضای بدون استفاده تلنبار نشود، کنگره با در نظر گرفتن اسناد بالادستی ملی و بین المللی برگزار می‌شود لذا می‌توان ادعا کرد که این کنگره روزآمد و همگام با دستاوردهای روز دنیا پیش می‌رود.
 
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع پرس مبنی بر چرایی برپایی چنین کنگره‌ای توسط بسیج، بیان داشت: چون هیچ دستگاه یا سازمانی به فکر سلامت در حوادث و بلایا نبود، بسیح تصمیم به ورود به آن گرفت؛ در واقع بسیج هر گاه موضوعی را جامعه مغفول ببیند به آن ورود می‌یابد البته تاکنون نیز هیچ سازمان و دستگاهی خواستار قبول این موضوع نشده است.

انتهای پیام/231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار