رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان:

جشنواره فرهنگی و هنری نماز ایثارگران و شهدا در زنجان برگزار می‌شود

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان از برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری نماز ایثارگران و شهدای استان خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار برای شرکت در جشنواره 10 اردیبهشت‌ماه سال جاری است.
کد خبر: ۲۳۵۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ - 17April 2017
جشنواه فرهنگی و هنری نماز ایثارگران و شهدا در زنجان برگزار می شودبه گزارش دفاع پرس از زنجان، سعید ناصری اظهار داشت: جشنواره فرهنگی و هنری نماز ایثارگران و شهدای استان زنجان به همت ستاد اقامه نماز استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در بخش‌های داستان، خاطره، عکس، فیلم و شعر برگزار می‌شود، تصریح کرد: نقش حکایات و سرگذشت‌‌ها در قالب داستان و خاطره و شعر و تاثیر آن در سرنوشت و تغییر مسیر زندگی و آینده از محورهای این جشنواره محسوب می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه این جشنواره در راستای توسعه فرهنگ نماز و بهره‌مندی از خاطرات و اشعار تاثیرگذار خانواده‌های شهدا و ایثارگران برگزار می‌شود، ادامه داد: بخش شعر این جشنواره در موضوعات شعر نو، غزل، قصیده، رباعی و آزاد برگزار می‌شود.

وی محورهای این بخش را نماز و فرهنگ ایثار و شهادت با الهام از الگوی نماز امام حسین (ع) و شهدای کربلا و انطباق با رزمندگان هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: جلو‌ه‌های نماز رزمندگان (صبر، مقاومت، تواضع، فروتنی، برخورد با اسراء، احترام به حقوق دیگران) از دیگر محورهای این جشنواره است.

این مسئول گفت: نماز در مناطق عملیاتی با توجه به نبود امنیت، نبود آب، نبود زمان و همچنین نماز و اتصال به سرچشمه همه پیروزی‎ها نیز دو موضوع دیگر این محور است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان با بیان اینکه بخش داستان و خاطره هم در محورهای نماز و فرهنگ ایثار و شهادت گنجانده شده است، ادامه داد: نقش نماز در جنگ نرم، نماز در اسارت و خاطرات آزادگان از نماز در دوران اسارت، مجروحان و ادای فریضه نماز، نماز و خانواده و خاطره والدین شهدا از نماز فرزندانشان و خاطره از محل کار از دیگر محورهای این جشنواره است.

ناصری بیان داشت: بخش وصیتنامه این جشنواره هم در راستای وصیتنامه شهیدان در خصوص نماز است که از طریق خانواده‌های شهدا در اختیار ستاد اقامه نماز قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: بخش عکس، فیلم کوتاه، داستانک و وبلاگ نیز در محورهایی جون جلوه‌‌هایی از نماز رزمندگان، نماز جماعت در جبهه، مسجد و نمازخانه‌‌های جبهه، نماز شب و راز و نیاز رزمندگان برگزار می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان گفت: موضوع نماز در فضای مجازی نیز مربوط به وبلاگ‌نویسی و راه‌اندازی شبکه‌‌های اجتماعی است که در این جشنواره مورد توجه است.

ناصری بیان داشت: علاقمندان برای شرکت در این جشنواره تا 10 اردیبهشت امسال فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره در ستاد اقامه نماز استان زنجان ارسال کنند.

وی افزود: داوری آثار ارسالی اول خرداد به اتمام می‌رسد و مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان هم سوم خرداد امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار