سردار مقیمی خبر داد؛

کاهش 3 درصدی وقوع جرایم جنایی در ایام نوروز/ تمرکز پلیس آگاهی بر تشدید مبارزه با قاچاق

رئیس پلیس آگاهی ناجا از کاهش بیش از 3 درصدی وقوع جرایم جنایی در ایام نوروز 96 نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
کد خبر: ۲۳۵۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷ - 17April 2017

کاهش بیش از 3 درصدی وقوع جرایم جنایی در ایام نوروزبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «محمدرضا مقیمی» رئیس پلیس آگاهی ناجا ضمن تشریح عملکرد پلیس آگاهی در ایام تعطیلات نوروز، اظهار کرد: عزم و اراده همگانی باید تحقق شعار سال؛ اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال باشد و همانند سال گذشته مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سرقت و جرایم خشن از اولویت‌های پلیس آگاهی است.

وی از افزایش 4 درصدی کشف مجموع جرایم چون؛ سرقت، جعل و کلاهبرداری و جرایم جنایی در ایام نوروز خبر داد و گفت: طرح نوروزی پلیس آگاهی از 25 اسفند ماه سال گذشته تا 13 فروردین ماه سال جاری اجرا شد. 

رئیس پلیس آگاهی ناجا ادامه داد: برابر بررسی‌ها و با توجه به اینکه اکثر جرايم به ویژه سرقت وسايل خودرو و سرقت‌های خُرد در استان‌های مسافر پذير، مناطق جرم خیز و در مراکز خرید در ایام نوروز اتفاق می‌افتا، بنابراین به منظور مبارزه و پیشگیری از افزایش این جرایم، طرح تشدید مبارزه با سرقت در سراسر کشور اجرا شد که به کاهش 4 درصدی انواع سرقت‌ها منتج شد.

وی با بیان اینکه همانند سنوات قبل، پیش از تعطیلات تعاملات خوبی با مقامات قضايی انجام شد، افزود: پليس آگاهی استان‌ها با هماهنگی مقام قضايی تمهيداتی را اتخاذ کردند که در صورت دستگيری افراد مجرم و بزهکار، حداقل تا پايان تعطيلات نسبت به نگهداری متخلفان در ندامتگاه اقدام شود.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه هوشیاری مردم و دقت شهروندان به توصیه‌های پلیس نقش موثری در کاهش انواع جرایم به ویژه سرقت‌ها داشته است، افزود: همکاری و هماهنگی با پلیس‌های تخصصی و توجه به ارتقاء مهارت‌های علمی و عملی کارکنان از طریق تمرکز بر آموزش، در تقویت امنیت بسیار موثر بوده است.

وی اضافه کرد: پلیس آگاهی برای برقراری نظم، آرامش و کاهش جرم در این ایام حدود 8 هزار نفر افسر، سرباز، پلیس افتخاری و ... به کارگیری کرد، همچنین همزمان با طرح نوروزی بیش از 2 هزار واحدهای گشتی خودرو و موتورسیکلت برای گشت پنهان و آشکار انجام وظیفه کردند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا از کاهش بیش از 3 درصدی وقوع مجموع جرایم جنایی در ایام نوروز در سراسر کشور خبر داد و گفت: وقوع جرم قتل در این ایام نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد کاهش داشته است.

سردار مقیمی با اشاره تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بیان کرد: با تلاش ماموران پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز آگاهی در سراسر کشور توفیقات مطلوبی در کشفیات قاچاق حاصل شد.

رئیس پلیس آگاهی ناجا خاطر شان کرد: در حوزه کاهش جعل و کلاهبرداری با تمرکز بر اطلاع رسانی و توصیه به شهروندان، اقدامات پیشگیرانه صورت گرفت.

وی در پايان با قدردانی از زحمات کارکنان پليس آگاهي گفت: امید است در سال جاری شاهد توجه بیش از پیش شهروندان به توصیه های پلیس در راستای کاهش جرایم باشیم.

انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار