«چریک پیر» از ناگفته‌های زندگی شهید آبشناسان می‌گوید

مستند «چریک پیر» درباره زندگی و فعالیت‌های نظامی شهید حسن آبشناسان در دوران دفاع مقدس، دوشنبه 28 فروردین از شبکه افق پخش می‌شود.
کد خبر: ۲۳۵۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲ - 17April 2017
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس،  شهید «حسن آبشناسان» از جمله شهدای ارتشی دوران دفاع مقدس به شمار می‌رود؛ یکی از با تجربه ترین نیروهای نظامی ایران که نامش، خوف و هراس در دل دشمن بعثی انداخته بود.
 
او اهل تهران بود و در همین شهر رشد کرد و به تحصیل پرداخت، در سال 1336 وارد دانشکده افسری شد و بعد از مدت کوتاهی، در اولین دوره «رنجر»، «دوره‌های عالی ستاد فرماندهی»، «دوره‌های چتربازی و تکاوری» در تهران، شیراز و اسکاتلند شرکت کرد. او همچنین دوره دافوس در دانشکده فرماندهی و ستاد را با موفقیت طی کرده بود.
«چریک پیر» از ناگفته‌های زندگی شهید آبشناسان می‌گوید 
 
با شروع جنگ تحمیلی در بسیاری از عملیات‌ها حضور موثری داشت، به طوری که جزو افرادی بود که با تشکیل ستاد جنگ‌های نامنظم، به آن پیوست و به اتفاق گروهی از نیروهای بسیج، نبرد چریکی خود را در کوهپایه‌های «دشت عباس» آغاز کرد و در مدت کوتاهی، آسیب سنگینی به نیروهای عراقی وارد کرد. نخستین سربازان عراقی هم به دست او و گروهی که شهید آبشناسان در آن عضویت داشت به اسارت درآمدند.
 
سرلشکر آبشناسان سرانجام در ۸ مهر ۱۳۶۴ در جریان درگیری مستقیم با دشمن در منطقه سرسول کلاشین عراق بر اثر برخورد ترکش موشک های گراد به شهادت رسید.
 
مستند چریک پیر درباره زندگی و فعالیت‌های امیر سرلشکر شهید حسن آبشناسان است و طی آن با برخی اعضای خانواده و همرزمان شهید آبشناسان از جمله همسر و دو فرزند شهید، امیر سرتیپ حسام هاشمی، امیر سرتیپ احمد دادبین، سرتیپ حسین محمدی، خرمی و امیر سرتیپ احمد اسدی مصاحبه شده است.
«چریک پیر» از ناگفته‌های زندگی شهید آبشناسان می‌گوید 
 
سید مسعود امامی کارگردانی «چریک پیر» را بر عهده داشته است، مستندی که برای پخش از شبکه افق در روز دوشنبه 28 فروردین ماه ساعت 19:30 در نظر گرفته شده و تکرار آن هم ساعت 7:30 روز بعد روی آنتن می‌رود.
 
انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار