دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

شکنجه‌گران زندان‌های مخوف آمریکایی نگران حقوق بشر هستند!

آمریکایی‌ها اخیرا با اعمال تحریم‌هایی ضمن فرار به جلو در قضیه دستگیری جاسوسانشان در ایران، از عدم وجود حقوق بشر در ایران ابراز نگرانی کرده‌اند در حالی که خود معروفترین شکنجه‌گران زندان‌های مخوف در آمریکا و دیگر کشورهای جهان هستند.
کد خبر: ۲۳۵۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۰ - 18April 2017
شکنجه‌گران زندان‌های مخوف آمریکایی نگران حقوق بشر هستند!به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، چند روز گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که اداره کل زندان‌های تهران و سرپرست معاونت امنیتی انتظامی سازمان زندان‌ها را به فهرست سیاه تحریمی خود اضافه کرده است.

«جان اسمیت» مدیر دفتر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد: تحریم‌های جدید نشان دهنده ادامه حمایت ما از مردم ایران است و تعهد ما را برای واداشتن حکومت ایران به پاسخگویی درباره ادامه سرکوب شهروندان این کشور را نشان می‌دهد!

وی افزود: ما همچنان به شناسایی، معرفی و تحریم کردن کسانی اقدام می‌کنیم که مسئول نقض‌های جدی حقوق بشری در ایران هستند.

در بخش دیگری از گزارش وزارت خزانه داری آمریکا آمده است: آمریکا تحریم‌های خود خارج از حیطه برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) را حفظ می‌کند و همچنان قویا آن‌ها را اجرا می‌کند تا با حمایت حکومت ایران از تروریسم، برنامه موشک بالستیک، ناآرام کردن منطقه و نقض‌های حقوق بشری مقابله کند.

خزانه داری آمریکا در بیانیه خود مدعی شد: تحریم‌های جدید نقض برجام نیست!

همچنین سخنگوی کاخ سفید در نشست مطبوعاتی مدعی شد: تحریم‌ها علیه ناقضان حقوق بشر در زندان‌های ایران درست در زمانی وضع شد که تهران همچنان به بازداشت ناعادلانه اتباع خارجی از جمله شهروندان آمریکایی ادامه می دهد.

اما آمریکا با تبعیض نژادی، حمایت از گروه‌های تروریستی، حمله و تجاوز به کشورهای بی گناه و زندان‌هایی که در کشورهای دیگر دارد که محل تجاوزهای بی‌‌شرمانه است، نخستین ناقض حقوق بشر می‌باشد و بدون شک این کشور با مطرح کردن این ادعاها به دنبال اهدافی در راستای ادامه فعالیت‌های ناقض حقوق بشری خود است.

آمریکا آخرین کشوری است که باید در مورد حقوق بشر حرف بزند

«حسن هانی زاده» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس با اشاره به اینکه آمریکا در طول 50 ساله گذشته کشوری است که بیشترین نقض حقوق بشر را داشته است، اظهار داشت: آمریکا دارای بیشترین زندان مخفی در کشور خود و کشورهای دیگر از جمله زندان‌های گوانتانامو و ابوغریب بوده و است. کشتار مردم در افغانستان، سوریه و همچنین مشارکت در کشتار کودکان یمنی، شناسنامه و پرونده سیاهی برای آمریکا در نقض حقوق بشر است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شرایط به گونه‌ای است که آمریکا برای فرار به جلو سلسه اتهام زنی‌هایی را در دستور کار خود دارد. با توجه به اینکه ایران دارای پیشرفته‌ترین قانون اساسی است و جمهوری اسلامی ایران در موضوع حقوق بشر به عنوان الگوی ملت‌های اسلامی تلقی می‌شود، آمریکا برای انزوای ایران از هر ابزاری استفاده می‌کند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: آمریکا از مسائل مختلفی مانند محور مقاومت، قدرت دفاعی، حضور ایران در منطقه و حقوق بشر به عنوان سلسله جریاناتی علیه ایران استفاده می‌کند و آمریکا در هر برهه‌ای از زمان موضوعی را برای حمله به ایران و اضافه کردن افرادی به لیست تحریم‌های خود استفاده می‌کند.

هانی زاده به بیان اقدام اخیر آمریکا در اضافه کردن اداره کل زندان‌های تهران و سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی سازمان زندان‌ها به لیست تحریم‌های خود، اظهار داشت: آمریکایی‌ها عوامل و مزدوران خود را جهت جاسوسی به ایران اعزام می‌کنند و زمانی که این افراد دستگیر می‌شوند، آمریکا به بهانه حقوق بشر سعی دارد افرادی را به لیست تحریم خود اضافه کند و جامعه جهانی به خوبی می‌‌داند که آمریکایی‌ها بدترین پرونده حقوق بشر را دارند و در کشتار مردم اقداماتی است که آمریکا انجام داده است.

وی در پایان گفت: با توجه به پرونده سیاه آمریکا در حوزه حقوق بشر، این کشور باید آخرین کشوری باشد که در مورد حقوق بشر بحث و انتقاد کند و این کشورهای جهان سوم هستند که باید به دلیل نقض حقوق بشر توسط آمریکا از آن شکایت کنند.

وقوع بدترین شکنجه ها در آمریکا

«احمد بخشایشی» کارشناس مسائل آمریکا نیز در گفت‌وگو با ما گفت: آمریکا تلاش دارد به ایران فشار بیاورد. اگر بخواهیم سه دهه اخیر را مثال بزنیم در دهه اول آمریکایی‌ها می‌خواستند ایران را از بین ببرند اما نتوانستند و در دهه دوم با ایران به صورت منفعل برخورد کردند و در دهه سوم تلاش کردند ایران را منزوی کنند.

کارشناس مسائل آمریکا در ادامه با بیان اینکه آمریکا 4 مورد را برای ایران بزرگ می‌کند و از آن برای اتهام زنی به ایران استفاده می‌کند، اظهار کرد: آمریکا 4 مورد حقوق بشر و دموکراسی، فعالیت‌های موشکی، انرژی هسته‌ای و جبهه مقاومت را برای اتهام زنی انتخاب می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر آمریکا بر 2 موضوع خود را متمرکز کرده است، نخست موضوع موشکی و دوم زندان‌هاست. آمریکا هدفش از این مباحث و تهمت زنی‌ها اعمال تحریم‌های بیشتر است، ضمن اینکه به دنبال این هستند که موضوع حقوق بشر و فعالیت‌های موشکی را به کشورهای اروپایی بکشانند و آنان را در مقابله با ایران همراه با خود بکنند.

کارشناس مسائل آمریکا در مورد ادعای آمریکا و اینکه ایران ناقض حقوق بشر است، خاطرنشان کرد: آمریکا بیشترین زندانی را دارد و در آمریکا زندان‌هایی وجود دارد که زندانیان به یکدیگر تجاوز می‌کنند و با توجه به اینکه زندان‌های آمریکا در دست بخش خصوصی می‌باشند بدترین شنکجه‌ها را به آن‌ها می‌دهند.

پیتر روشتون: آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است

همچنین پیتر روشتون کارشناس انگلیسی گفته است که سیاست‌های امپریالیستی آمریکا طی 60 سال گذشته کاملا با سیاست‌های صهیونیست‌ها در هم پیچیده و مقامات واشنگتن در این مدت بطور کامل از رژیم صهیونیستی و اقدامات ضدانسانی آن رژیم حمایت کرده‌اند.

این نویسنده و فعال صلح انگلیسی افزود: شاید یکی از بدترین اشکال نقض حقوق بشر توسط آمریکا در جریان به اصطلاح جنگ علیه تروریسم جورج بوش رییس جمهوری روی داده باشد. بوش با سوءاستفاده از حوادث 11 سپتامبر به جای اینکه یک ائتلاف واقعی برای مبارزه با تروریست‌ها تشکیل دهد، بر اساس تئوری نو محافظه کاران آمریکا جنگ علیه تروریسم را به دستاویزی برای توسعه نفوذ و قدرت امپریالیستی آن کشور در نقاط مختلف جهان و همچنین حمایت از اهداف بلند مدت صهیونیست‌ها تبدیل کرد.

وی افزود: به همین دلیل آمریکا به بهانه مقابله با تروریسم حملات وحشیانه و تبعیض آمیز خود را علیه هرکسی که در مقابل سیاست‌های واشنگتن ایستادگی می‌کرد، آغاز کرد.

وی آدم ربایی، شکنجه و تشکیل بازداشتگاه‌های بدنامی نظیر گوانتانامو را از جمله دستاوردهای به اصطلاح جنگ علیه تروریسم دولت آمریکا خواند و گفت: بیش از 9 ماه از ورود اولین مظنونان به زندان گوانتانامو می‌گذرد و هنوز بیش از 170 نفر بدون دسترسی به وکیل و امکانات اولیه حقوق بشری در آنجا در بازداشت هستند.

روشتون اظهار داشت: آمریکا با تاسیس گوانتانامو در خلیج کوبا و همچنین دیگر بازداشتگاه‌های مخفی در نقاط مختلف جهان تلاش کرد قوانین و مقررات خود آمریکا را نیز دور بزند و دستی باز برای اعمال شکنجه و نقض دیگر حقوق زندانیان داشته باشد.

پیتر روشتون گفت: نادیده گرفتن حقوق انسانی فقط به مخالفان خارجی دولت آمریکا منحصر نمی‌شود، اکنون حقوق مردم در داخل آن کشور نیز به انحا مختلف و به بهانه‌های امنیتی و مقابله با تروریسم نقض می‌شود... به عنوان مثال بردلی مانینگ سربازی که متهم به درز اطلاعات به سایت ویکی لیکس می‌باشد اکنون هفت ماه است که در سلول انفرادی نگهداری می‌شود و گزارش شده است که در معرض انواع شکنجه‌های روانی قرار دارد.
 
این کارشناس انگلیسی سپس به موارد دیگر نقض حقوق بشر توسط دولت آمریکا از جمله در زمینه کمک به رژیم‌های دیکتاتور در خاورمیانه، استفاده از حق ناعادلانه وتو برای حمایت همه جانبه از رژیم صهیونیستی، تعقیب فعالان مدنی و شخصیت‌های دانشگاهی مخالف صهیونیست‌ها در داخل آمریکا اشاره کرد.
 
وی گفت: برخورد با آمریکا برای نهادها و سازمان‌های بین المللی بسیار مشکل است، چرا که آمریکا در اکثر این نهادها از جمله شورای امنیت سازمان ملل دارای نفوذ زیادی است و نهادهای دیگر نظیر دادگاه جنایی بین المللی را نیز اصلا به رسمیت نمی‌شناسد.
 
باید در پایان اذعان کرد طبقمباحث مطرح شده نشان می‌دهد، چهره ضد حقوق بشری آمریکا به شدت نمایان شده است. این در حالی است که ایالات متحده با هر بهانه‌ای از این ابزار نقض حقوق بشر برای فشار علیه کشورهای مخالف خود از جمله ایران استفاده می‌کند تا ضمن امتیاز گیری، چهره منفی را برای ایجاد اجماع جهانی علیه ایران ایجاد کند.
 
انتهای پیام/ 241 
نظر شما
پربیننده ها