با آسمانی‌های ارتش/ 10

خلبانی که با یونیفرم نظامی به خواستگاری رفت

همسر شهید خلبان نعمت‌الله اکبری با اشاره به اینکه شهید اکبری از هوش سرشار و اخلاق خوبی برخوردار بود، گفت: در سال 52 با یونیفرم نظامی به خواستگاری آمدند و با این کار خود تعهد به کشور را متوجه من نمودند و خود را پیرو رهبری حضرت امام خمینی (ره) می‌دانست.
کد خبر: ۲۳۵۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴ - 18April 2017
خلبانی که با یونیفرم نظامی به خواستگاری رفتنسرین سامانی همسر شهید خلبان «نعمت‌الله اکبری» که نقش بسزایی در آزادسازی سوسنگرد داشته است در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در شهرکرد اظهار داشت: خلبان شهید نعمت‌الله اکبری پس از اتمام تحصیلات خود در شهرستان سامان از توابع چهارمحال و بختیاری، موفق شد در رشته‌های پزشکی و خلبانی پذیرفته شود؛ ولی به دلیل علاقه فراوان، رشته خلبانی را در دانشگاه تهران برگزید.

وی با اشاره به اینکه شهید اکبری از هوش سرشار و اخلاق خوبی برخوردار بود، اظهار داشت:  شهید اکبری همیشه می‌دانست در صورت به وجود آمدن جنگ شهید می‌شود.

نسرین سامانی به نحوه شهادت این شهید پرداخت و افزود: در نخستین ماموریت وی که به مدت 25 روز به طول انجامید، موفق به شناسایی مواضع دشمن شده بود و در ماموریت بعدی که به جای یکی دیگر از دوستانش انجام داد با خلبان شهید «کیان‌آرا» برای شناسایی دوباره عازم منطقه شد و هواپیمای این شهید در تاریخ 23 آبان‌ماه در منطقه فکه مورد اصابت آتش دشمن واقع شد و سقوط کرد.

وی با اشاره به بیش از 50 سورتی پرواز شهید اکبری خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که شهید اکبری تنها خلبان شهید شهرستان سامان است، امیدواریم ماکت خلبان شهید اکبری در این شهر نصب شود.

خانم سامانی همچنین در خصوص نحوه ازدواج خود با شهید اکبری گفت: در سال 52 ایشان با یونیفرم نظامی به خواستگاری آمد و با این کار تعهد خود به کشور را به من گوشزد کرد؛ هرچند وصیتنامه‌ای در طول زندگی خود برجای نگذاشت؛ ولی پس از انقلاب اسلامی خود را پیرو رهبری حضرت امام خمینی (ره) می‌دانست.

به گزارش دفاع پرس، خلبان شهید نعمت الله اکبری با آغاز جنگ تحميلی داوطلبانه به سوی جبهه‌های حق علیه باطل شتافت و بارها به جنگ با آنان برخاست و سرانجام در بيست و سوم آبان‌ماه 1359 در آخرين پروازی که در غرب دزفول انجام داد، هواپيمايش مورد اصابت پدافند موشكی دشمن قرار گرفت و مفقودالاثر شد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها