با حضور رئیس جمهور؛

رژه یگان‌های نمونه ارتش آغاز شد

به مناسبت روز ارتش رژه مشترک یگان‌های نمونه نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور رئیس جمهور در جوار حرم مطهر امام خمینی(ره) آغاز شد.
کد خبر: ۲۳۵۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲ - 18April 2017
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، در این آیین با شکوه رزمی - حماسی جمعی از فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان بسیج مستضعفین حضور دارند.
 
قرار است در این آیین با شکوه نظامی یگان‌های نمونه‌ای از نیروهای زمینی، دریایی، هوایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران با اجرای یک رژه منسجم و هماهنگ گوشه‌ای از توان عملیاتی و دفاعی خود را در دفاع از نظام مقدس اسلامی به جهانیان نشان دهند.
 
براساس این گزارش، قرار است شماری از دستاوردهای جدید ارتش سرافراز، مردمی و ولایت مدار کشورمان در این رژه با شکوه به نمایش عموم و حاضران در این مراسم گذاشته شود.
 رژه مشترک نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش آغاز شد
همزمان با رژه نیروهای مسلح در مقابل جایگاه مسئولان و فرماندهان نظامی و وابستگان نظامی کشورهای خارجی مقیم تهران، شکاری بمب افکن‌های نیروی هوایی و بالگردهای هوانیروز نیز به پرواز در خواهند آمد.
 
فرود اقتدارآمیز چتربازان تیپ 65 نوهد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در محل رژه مشترک نیروهای ارتش نیز از جمله دیگر برنامه‌های روز ارتش است.
 
همچنین قرار است یگان‌های محمول دژبان کل آجا، یگان‌های محمول خودرویی نزاجا، یگان‌های محمول قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)، یگان‌های محمول نهاجا و یگان‌های محمول نداجا از مقابل جایگاه ویژه و کلام الله مجید رژه بروند.
 
 تیرانداز شاهر، تیربار محرم، خودروی تاکتیکی کیان، خودروی تجسسی زرهی CBRN، مین ریز حیدر، تریلی سه محور سلیمان، تانک تیام، تانک ذوالفقار، تانک صمصام و سامانه خود کششی بهمن از دستاوردهای جدید دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای این رژه بزرگ روز ارتش عنوان شده است.
 
شماری از خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی این رژه را به صورت مستقیم و همزمان پوشش خبری می‌دهند.
 
هر سال به مناسبت فرارسیدن 29 فروردین روز ارتش و نیروی زمینی، رژه نیروهای ارتش در تهران و استان‌های سراسر کشور با حضور مقام‌های کشوری و لشکری برگزار می‌شود.
رژه مشترک نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش آغاز شد
29 فروردین ماه روز تجلیل و تکریم دلاورمردی‌ها و رشادت‌های پرسنل ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در سایه حمایت‌های بی دریغ حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و پشتیبانی‌های ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حضور خود را برای فداکاری در راه استقلال و حفظ تمامیت ارضی در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی کشور اعلام کردند.
 
گفتنی است؛ در روز 29 فروردین سال 1367 نیروهای متجاوز آمریکایی در خلیج فارس نیروهای پدافند سکوهای نفتی نصر و سلمان را تهدید به ترک سکوها کردند اما این نیروها با ایستادگی در مقابل متجاوزان، قهرمانانه به شهادت رسیدند.
 
ارتش جمهوری اسلامی ایران در راه انجام این وظیفه مقدس بیش از 48 هزار شهید و 200 هزار جانباز و آزاده تقدیم کرد و نقش موثری را در کسب پیروزی‌های ملت ایران و همچنین شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایفا کرده است.
 
امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران مقتدرتر و هوشمندتر از هر زمان دیگری این افتخار را دارد که در راستای حفظ استقلال و مرزهای میهن اسلامی اقدام کند.
 
انتهای پیام/221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار