امیر عقیقی خبر داد؛

تغییر عنوان شورای عالی انجمن‌های جانبازان

سخنگوی شورای عالی انجمن‌های ایثارگران گفت: عنوان شورای عالی انجمن های «جانبازان» به شورای عالی انجمن های «ایثارگران» تغییر یافت.
کد خبر: ۲۳۵۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳ - 18April 2017

تغییر عنوان شورای عالی انجمن‌های جانبازانبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، «امیر عقیقی» سخنگوی شورای عالی انجمن های ایثارگران اعلام کرد در پی درخواست و عضویت انجمن‌ها و قشرهای مختلف ایثارگران در شورا «موضوع تغییر عنوان» در دومین جلسه سال جدید شورا مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد. «شورای عالی انجمن های جانبازان» به «شورای عالی انجمن های ایثارگران» تغییر یابد.

سخنگوی شورای عالی گفت: ماهیت شورا از ابتدا براساس پیگیری مسائل مرتبط با تمامی قشرهای مختلف ایثارگران اعم از خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های آنها بنا شده است و همه فعالیت‌های شورا تا کنون در این راستا برنامه‌ریزی و پیگیری شده و خواهد شد. پیشنهاد مسئولینی که تا کنون با آنها جلسه داشتیم و دوستان ایثارگر ما همیشه این بوده که با توجه به نوع فعالیت شورا بهتر است عنوان آن برهمین اساس تعیین شود که نشان دهنده شمول فعالیت شورا در امور جامعه ایثارگران باشد.

عقیقی افزود: از آنجا که شورا کار خود را با سه انجمن بزرگ جانبازان 70 درصد که ثبت شده رسمی در وزارت کشور هستند آغاز کرد، عنوان آن نیز مختص جانبازان انتخاب شد. لیکن با توجه به عضویت قشرهای مختلف جامعه ایثارگری از سراسر کشور و همچنین درخواست سایر انجمن‌های ایثارگری از جمله تشکل‌های فرزندان شهدا، آزادگان و قشرهای مختلف جانبازان برای عضویت در شورا و از طرفی عملکرد 8 ماهه شورا که تمامی جامعه ایثارگری را تحت پوشش دارد، عنوان شورا جامع‌تر شده و به «شورای عالی انجمن‌های ایثارگران» تغییر یافت.

وی خاطرنشان کرد: عضویت سایر تشکل‌های ایثارگری رسمی کشور در این شورا امکان پذیر بوده و آن‌ها می‌توانند برابر اساسنامه به عضویت شورای عالی انجمن های ایثارگران درآیند.

عقیقی در تشریح اهداف شورا عنوان کرد: هدف شورا دفاع از ولایت و ارزشهای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پیگیری مطالبات جامعه ایثارگری از مسئولین ذیربط و ایفای نقش نظارتی در پیاده شدن صحیح قوانین و مصوبات مربوطه می باشد، البته شورا مسئولین ذیربط را تنها مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران نمی داند، بلکه همه نهادها و سازمانهای موجود بایستی پاسخگوی مطالبات به حق ایثارگران باشند.

سخنگوی شورای عالی در پایان اظهار کرد: تمام اعضای جامعه ایثارگری کشور دغدغه ای جز پیگیری مطالبات به حق و قانونی جامعه هدف ندارند. در این راستا از نظرات، پیشنهادات، راهکارها و همفکری ایثارگران استفاده خواهند کرد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها