دو کتاب پرفروش سوره مهر در راه نمایشگاه

دو کتاب پرفروش انتشارات سوره مهر، «دختر شینا» و «آن بیست و سه نفر» در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.
کد خبر: ۲۳۵۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ - 18April 2017
دو کتاب پرفروش سوره مهر در راه نمایشگاهبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از دو هفته آینده رسما کار خود را آغاز می‌کند.

ناشران در تکاپوی مهیا شدن برای حضور در این اتفاق بزرگ فرهنگی در کشور هستند، از این روز برخی مخاطبان نیز در پی آثار پرفروش و ارزنده به عرصه نمایشگاه کتاب قدم می‌نهند.

دو کتاب «دختر شینا» و «آن بیست و سه نفر» جز آثار پرفروش طی سال‌های اخیر شمرده می‌شود که از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب شده‌اند.

بر اساس این گزارش، سوره مهر برای نمایشگاه سی‌ام چهار چاپ جدید از کتاب «دختر شینا» را منتشر می‌کند که مجموعا تعداد چاپ‌های این اثر به عدد 78 میرسد.

از سوی دیگر قرار است چاپ چهل و هشتم کتاب «آن بیست و سه نفر» هم منتشر شود تا در شهر آفتاب عرضه شود.

گفتنی است، «دختر شینا» عنوان کتابی است که بهناز ضرابی‌زاده آن را از دل خاطرات قدم خیر محمدی کنعان از همسر شهیدش، حاج ستار ابراهیمی هژیر تدوین کرده و انتشارات سوره مهر آن را منتشر کرده است. این کتاب، زندگی یک دختر روستایی ست که در حال وهوای روزهای جنگ می گذرد و به رغم تعلق به ادبیات پایداری و جنگ، اثری است که عین زندگی را با تمام سختی ها و خوشی هایش، روایت می کند.

کتاب «آن بیست و سه نفر» که شرح خاطرات خودنوشت احمد یوسف‌زاده از نحوه اسارت و هشت ماه ابتدایی آن است توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده و در دسترس مخاطبان و علاقمندان به خاطرات مربوط به دفاع مقدس قرار دارد.

همانطور که مورد اشاره قرار گرفت این کتاب خاطرات خودنوشت احمد یوسف‌زاده از دوران اسارتش است. وی که در سن شانزده سالگی، داوطلب اعزام به جبهه می‌شود و پس از گذراندن دوره آموزش نظامی از طرف سپاه کرمان و تیپ ثارالله این استان به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی در جریان عملیات الی بیت المقدس که منجر به آزاد سازی خرمشهر می‌شود به اسارت در می‌آید در این کتاب شرح هشت ماه ابتدایی اسارت و اتفاقاتی که برای خود و گروه بیست و سه نفره‌شان افتاده را برای خوانندگان با قلمی شیوا و گیرا روایت نموده است.
 
«آن بیست و سه نفر» کتابی به شدت گیرا است و موضوع آن نیز از آن دست مضامینی را در خود دارد که هر خواننده‌ای کمتر با آن روبرو شده و بسیار دست نخورده و بکر است.

قصه پس از اعزام وی به جبهه و اسیر شدنش آغاز می‌شود. او به همراه اسرای ایرانی پس از اسارت و در هنگام ورود به پادگان نظامی در شهر بصره با استقبال خوبی مواجه می‌شوند که به نوعی یک مانور تبلیغاتی برای حکومت صدام بود تا با ارائه این تصاویر به جهان اینطور وانمود کند که با اسرای جنگی در کمال مهربانی برخورد می‌شود، که همین حرکت تبلیغی و تصویربرداری از اسرا سرنوشت بیست و سه نفر از اسرا را به هم پیوند می‌زند.
 
این بیست و سه نفر در طول هشت ماه ابتدایی اسارت بارها و بارها مورد شکنجه و ضرب و شتم قرار می‌گیرند تا به زور از آنها اقرار گرفته شود که به زور توسط خمینی به جنگ فرستاده شدند تا از همین مسیر بتوانند ضربه‌ای به انقلاب اسلامی وارد کنند. اما این گروه با رشادت، مقاومت و تحمل سختی فراوان توانستند نیرنگ دشمن را بی اثر کرده و برگی پرافتخار برای تاریخ انقلاب اسلامی رقم بزنند.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار