ثبت ملی 5 یادمان دفاع مقدس در غرب کشور

در آستانه فرا رسیدن سالروز عملیات بازی دراز 5 یادمان دفاع مقدس استان كرمانشاه به ثبت ملی ميراث فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رسيد.
کد خبر: ۲۳۶۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶ - 18April 2017
ثبت ملی 5 یادمان دفاع مقدس در غرب کشور
به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، با هماهنگی و توافق ستاد مرکزی راهیان نور کشور با سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، پنج یادمان دفاع مقدس استان كرمانشاه به ثبت ملی ميراث‌فرهنگي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس  رسيد.

بر این اساس و در اجراي بند (ج) ماده واحده قانون تشكيل سازمان ميراث‌فرهنگي كشور مصوب 1364 و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان ميراث‌فرهنگي كشور مصوب 1367 مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غير منقول فرهنگي تاريخي كشور و طبق دستورالعملی از سوی معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث‌فرهنگی، صنايع دستی و گردشگري كشور؛ 5 يادمان دفاع مقدس استان كرمانشاه در فهرست آثار ملي ميراث‌فرهنگي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس ثبت رشد.

طبق این دستورالعمل محوطه يادمانی عمليات مطلع الفجر به شماره 23، محوطه يادمانی عمليات بازي دراز به شماره 24، يادمان شهدای پاوه به شماره 25، محوطه يادمانی شهيد شيرودی به شماره 26 و محوطه يادمانی عمليات شهدای مرصاد به شماره 27 طی تشريفات قانونی لازم در مورخ 14 اسفند ماه 1395 در فهرست ميراث فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ثبت رسيدند.

گفتنی است آثار مذكور تحت تولیت و نظارت ستاد مركزی راهيان نور کشور است و هر گونه دخل و تصرف يا اقدام و عملياتی كه منجر به تخريب يا تغيير هويت آن شود برابر مواد 558 لغايت 569 از كتاب پنجم قانون مجازات های اسلامی، تعزيرات و مجازات های بازدارنده، جرم محسوب مي شود و مرتكب، مشمول مجازات‌های قانوني خواهد شد و هرگونه فعالیت عمرانی، مرمت و بازسازی این آثار صرفاً با تأييد و نظارت ستاد مرکزی راهیان نور کشور خواهد بود.
 
انتهای پیام/ 141
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار