در نشست مجریان و هنرمندان صحنه‌ ایران عنوان شد؛

جشنواره «صحنه ایران» مجریان یادواره‌های شهدا را تقویت می‌کند

فریبا علومی یزدی گفت: جشنواره مجریان و هنرمندان صحنه‌ ایران به تقویت مجریان یادواره‌های شهدا خواهد پرداخت.
کد خبر: ۲۳۶۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶ - 18April 2017
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری هفتمین جشنواره مجریان و هنرمندان صحنه‌ ایران ظهر امروز با حضور « فریبا علومی یزدی» رئیس جشنواره و «شهرام ملک‌نیا» دبیرکل جشنواره در دانشگاه الزهراء برگزار شد.

«فریبا علومی یزدی» میلاد سعدی شیرازی شاعر بزرگ ایران زمین را یکی از دلایل برگزاری این جشنواره دانست و اظهار داشت: شاعران ایران در سراسر دنیا نام آشنا هستند. این جشنواره با هدف هم‌افزایی برای تبادل آراء و تجربه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. استاندار سازی اجرا مد نظر این جشنواره است. گسترش باشگاه مجریان صحنه ایران نیز یکی از اهداف این جشنواره است.

وی گفت: تاسیس مدرسه سخن ایران مسئله مهم ماست. نشستی در این خصوص با  پیشکسوتان انجام شده تا مدرسه‌ای با عنوان مدرسه سخن ایران تشکیل شود. معتقدیم هر شخصی در هر صنف و شغلی باید بتواند خوب صحبت کند و احساسات و عواطف خود را به بهترین نحو به مخاطب منتقل کند.

رئیس هفتمین جشنواره مجریان و هنرمندان صحنه ایران بیان کرد: آخرین معجره الهی در کلام بوده است. قرآن به عنوان آخرین معجزه الهی در امر فصاحت و بلاغت آمده است. افراد مختلف باید بتوانند خوب صحبت کنند. این جشنواره و مدرسه این توفیق را در جهت ارتقا و پیشرفت سخن و سخنوری بر خواهد داشت. این جشنواره به فرهنگ غنی ایران و قرآن کریم می‌پردازد.

وی افزود: ایجاد همگرایی صنفی برای مجریان کشور یکی دیگر از اهداف جشنواره است. مجریان باید اکرام و احترام خاصی در جامعه داشته باشند، پس هرگاه بتوانیم یک همگرایی صنفی ایجاد کنیم آن‌ها متوجه یک جایگاه و پایگاه اجتماعی خواهند بود تا مشکلاتشان را در آن مطرح کنند.

علومی یزدی ادامه داد: طبقه‌بندی مجریان علمی، جشن‌ها، جشنواره‌ها، یادواره‌ها، طنز و کودک، سخنرانان، تبلیغاتی، مجری سخنران از جمله همت‌های جشنواره است. جز فرم داوری مسابقات صورت، لحن، مفهوم و محتوا، ارتباط کلامی زبان بدن برای داوران بسیار مهم است و امتیاز دارد.

رئیس جشنواره مجریان و هنرمندان صحنه ایران گفت: ما در این جشنواره به تقویت مجریان صحنه‌ای یادواره‌های شهدا خواهیم پرداخت.

«شهرام ملکی‌نیا» دبیرکل این جشنواره نیز در ادامه گفت: امسال تفاوت‌های چشم‌گیری در جشنواره انجام خواهد شد. هر سال مطالب تهیه شده‌ای ارائه می‌شد که مورد انتقاد قرار گرفت. امسال بخش بداهه برای مجریان حرفه‌ای نیز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: کلید جشنواره هفتم از مهرماه کلید زده شد. تمام مجریان صحنه‌ای سراسر کشور درگیر جشنواره شده‌اند. تفاوت مجریان صحنه‌ای دیده شدن کامل مجری در برابر مخاطب است.

دبیرکل جشنواره مجریان و هنرمندان صحنه ایران تصریح کرد: امسال مسئولیت‌های جشنواره بین استان‌های کشور تقسیم شده است. جشنواره در 5 بخش خردسال و جوان با حضور 205 مجری و بخش ویژه با حضور 5 مجری و بخش دیگری با حضور 10 مجری، بخش استعداد‌یابی برگزار می‌شود.

ملکی‌نیا گفت: 5 بخش جشنواره در 2 روز رقابت می‌کنند. در جشنواره هر ساله بخش تقدیر از پیشکسوتان صحنه و تلویزیون وجود داشته است. این بخش حلقه مفقوده مجریان صحنه و تلویزیون بوده است. امسال فضای گرافیکی مشترکی برای همه شرکت کنندگان ایجاد شده است.

وی خاطر نشان کرد: تدوین فراخوان جامه و نظام‌نامه داوری برای شرکت‌کنندگان یکی دیگر از بخش‌های متمایز جشنواره است.

دبیرکل جشنواره مجریان و هنرمندان صحنه ایران گفت: بخش خوانندگان و نوازندگان امسال به جشنواره اضافه شده است. فراخوانی در بین همه خوانندگان صحنه‌ای انجام شد که 35 اثر به جشنواره رسید. نوازندگان صحنه‌ای نیز در بخش مسابقه و رقابت حضور خواهند داشت.

ملکی‌نیا تصریح کرد: بخش کمدی، تقلید صدا از بخش‌های تازه در نظر گرفته شده برای دوره هشتم جشنواره مجریان و هنرمندان صحنه ایران خواهد بود.

انتهای پیام/121
نظر شما
پربیننده ها