بدری مطرح کرد؛

بررسی نحوه تامین مالی خرید «هواپیما» در کمیسیون عمران

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از بررسی نحوه تامین مالی خرید «هواپیما» در کمیسیون عمران خبر داد.
کد خبر: ۲۳۶۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵ - 18April 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «صدیف بدری»، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در گفتگویی با اشاره به جلسه عصر امروز این کمیسیون گفت: در این جلسه  وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل هما و رییس سازمان هواپیمایی کشوری حضور داشتند.

وی با بیان اینکه  وضعیت ناوگان هوایی کشور، نحوه خرید هواپیماهای جدید، نحوه تامین منابع مالی آنها در جلسه مورد و بحث و بررسی قرار گرفت ادامه داد: «عباس آخوندی»، وزیر راه و شهرسازی توضیحاتی در زمینه‌های ذکر شده به نمایندگان ارائه کردند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی در این جلسه اعلام کرد که روال قانونی در خرید هواپیماها  و نوع قرارداد  اجاره آنها  به شرط تملیک رعایت شده است اظهار داشت: «آخوندی» در جلسه عصر امروز کمیسیون عمران اعلام کرد که 85 درصد منابع ارزی خرید هواپیماها از طریق فایناس شرکت‌های سرمایه‌گذار و خود شرکتهای هواپیمایی تامین اعتبار شده  و 15 درصد مبلغ نقدی نیز از محل صندوق توسعه ملی و فروش اوراق سکوک تامین اعتبار شده است.

صدریف بدری با بیان اینکه معاونان وزارت راه اذعان کردند که تغییر دولت آمریکا مانع زیر سوال رفتن قرارداد خرید هواپیما از ایرباس و بویینگ نبوده و این دو قرارداد طبق توافقات قبلی در جریان است، ادامه داد: در مجموع پاسخ‌های وزیر راه و شهرسازی و معاونانش در جلسه عصر امروز برای نمایندگان قانع کننده بود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون متبوعش گفت: طبق این اظهارات بحث هواپیمای دست دوم و مرجوعی منتفی بوده و همه هواپیماها نو هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار