با حضور نماینده ولی فقیه در استان زنجان؛

آیین چهلمین روز خاکسپاری شهدای گمنام زرین‌رود برگزار شد

مراسم چهلمین روز تدفین پیکرهای مطهر شهدای گمنام زرین‌رود با حضور نماینده ولی فقیه در استان زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۲۳۶۱۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲ - 19April 2017
آیین چهلمین روز خاکسپاری شهدای گمنام زرین رود برگزار شدبه گزارش دفاع پرس از زنجان، یادواره شهدا و مراسم چهلمین روز تدفین شهدای گمنام شهر زرین رود در مصلای مسجد جامع زرین‌رود با حضور قشرهای مختلف مردم و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در این مراسم ضمن تقدیر از حضور مردم در مناسبت‌ها به خصوص تشیع شهدای گمنام، اظهار داشت: مخاطب امروز مراسم و یادواره‌ها نسل سوم و چهارم جوانان انقلاب هستند که باید به سوالات آنان پاسخ داده شود.

وی افزود: امروز جوانان حق دارند از نسل‌های انقلاب و مسئولان سوال کنند که جنگ چه بود؟ چرا چنگ بوجود آمد؟ آیا حتما ما باید در آن مقطع می‌جنگیدیم مگر نه اینکه جنگ خانمان‌سوز است و باعث ویرانی می‌شود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه جواب ما برگرفته از شریعت اسلام است، ادامه داد: جنگ ما، جنگ دفاعی است و ما بعد از رسول اکرم (ص) و امامان معصوم، در زمان غیبت جنگ تهاجمی نداریم.

امام جمعه زنجان افزود: ما انقلاب کردیم و مردم نیز به عنوان تکلیف شرعی به صحنه آمدند و انقلاب پیروز شد. بعد از سه روز از پیروزی انقلاب اسلامی جنگ به ایران تحمیل شد و عراق به رهبری صدام، ایران را مورد تهاجم وسیع خود قرار داد، حال ما در مقابل آنان دو راه بیشتر نداشتیم یا باید تسلیم می‌شدیم و یا همان کاری را می‌کردیم که اسلام به ما نشان داده است و آن جنگ در راه خداست.

وی با بیان اینکه محال بود صدام و حامیانش بدون برنامه‌ریزی به ایران اسلامی حمله کنند، عنوان کرد: آنها از ارتش ایران و تجهیزات آن خبر داشتند، اما آنان فکر یک چیز را نکرده بودند و آن ایمان و اعتقاد شیعه و رهبری امام خمینی (ره) بود و امروز ما با افتخار اعلام می‌کنیم که در قرون اخیر این تنها جنگی بود که ما حتی یک وجب از خاک کشورمان را از دست ندادیم و اینها نبود مگر به بهای ریخته شدن خون پاک شهدا وجانفشانی ایثارگران و برای همین ما امروز باید قدردان این عزیزان باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار