غفوری در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

حمایت از فیلم سازان جوان اولویت شبکه مستند

مدیر شبکه مستند گفت: سعی می‌کنیم با حمایت مالی و درست دیده شدن آثار مستند به هر شکل ممکن از تولید آثار فیلسمازان جوان حمایت کنیم.
کد خبر: ۲۳۶۱۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱ - 19April 2017

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «سلیم غفوری» مدیر شبکه مستند سیما است و قدم های موثری در زمینه رشد فیلم مستند و حمایت از فیلم‌سازان جوان برداشته است.

مهم‌ترین دغدغه کارگردانان این است که آثارشان دیده شود و این مهم به خوبی در شبکه مستند سیما عملی شده است. با سلیم غفوری گفتگوی کوتاهی در مورد اقدامات شبکه مستند در خصوص سیاست‌های حمایتی انجام شده که می‌خوانید.

دفاع پرس: شبکه مستند سیما برای حضور جوانان مومن انقلابی در عرصه سینمای حرفه‌ای چه اقداماتی را در نظر گرفته است؟

حمایت از مستندسازان جوان مومن انقلابی از اولویت‌های شبکه مستند است. که این حمایت در واقع چند وجه دارد. یک وجه این است که به ارتقای کیفی آثار کمک کنیم. این مورد در شبکه مستند با نمایش آثار، نقد و بررسی آنها توسط اساتید و منتقدین سینمای مستند در حال اقدام است. مسلما تا آثار دیده نشود و مورد ارزیابی قرار نگیرد نمی‌توان شاهد رشد کیفی آثار بود. صرف دیده شدن آثار و بازخورد آن توسط مخاطب می‌تواند در رشد آثار کمک کننده باشد که شبکه مستند سیما این فرصت را در اختیار فیلمسازان قرار می‌دهد.

برخی آثار نیز توسط بخش مستند سایر شبکه‌ها برای نمایش عرضه می‌شود. یعنی ما سعی می‌کنیم که آثار به درستی دیده شود. وجه دیگر حمایت از تولید آثار مستند است. هر چند که وضعیت بودجه در سازمان مساعد و مناسب نیست اما با توجه به منابع و اعتباراتی که در اختیار داریم سعی داریم به هر شکل ممکن از تولید آثار فیلسمازان جوان حمایت کنیم.

دفاع پرس: آیا تا کنون از جوانان فیلم اولی حمایتی شده که منجر به تولید و پخش اثر شده باشد؟

بله هم هنرمندانی که فیلم اول خود را ساخته‌اند و هم فیلمسازانی که برای چندمین بار اقدام به ساخت و تولید اثر کرده‌اند حمایت شده و آثارشان پخش هم شده است. این روند ادامه هم خواهد داشت. برنامه «به اضافه مستند» که به نمایش آثار مستند اجتماعی و نقد آنها می‌پردازد به نحوی به رشد و ارتقای کیفی آثار مستند کمک می‌کند.

دفاع پرس: برنامه‌هایی که به این نگاه حمایتی کمک می‌کند هم تولید شده است؟

بله. برنامه نردبان که از مدت‌ها پیش شروع شده بود همچنان ادامه دارد. از برنامه‌های جدیدی که در حال پخش است «جشنواره تلویزیونی مستند» است. این برنامه آثار مستند پخش شده را مورد بررسی قرار می‌دهد که به طبع بخشی از این آثار که مورد داوری قرار می‌گیرد. آثار مستند کار جوانانی است که تازه وارد این حرفه شده‌اند.

این آثار در سه بخش کوتاه، نیمه بلند و بلند به نمایش درمی‌آید و توسط مخاطبان داوری می‌شود. در هر کدام از بخش‌هایی که نام برده شد هر فیلمسازی که اثرش بالاترین رای را به دست بیاورد، از تولید اثر بعدی مورد حمایت مالی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها