با حضور عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی؛

همایش خانوادگی کانون بازنشستگان ارتش در قم برگزار شد

همایش خانوادگی کانون بازنشستگان ارتش همزمان با روز ارتش جمهوری اسلامی، با حضور عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در سالن وصال مجتمع یاوران مهدی (عج) جمکران برگزار شد.
کد خبر: ۲۳۶۱۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲ - 19April 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در همایش خانوادگی کانون بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب و هشت سال دفاع مقدس بخصوص شهدای نیروهای مسلح و شهدای ارتش، اظهار داشت: پیشرفت‌های چشمگیری که امروز در نیروهای مسلح بویژه در نیروی زمینی ارتش در زمینه موشک و پهباد و سایر تجهیزات و حتی در مسائل غیر نظامی و ... می‌بینیم مرهون روحیه ولایتمداری و عشق به فرهنگ ایثار و شهادت دلاورمردان ارتش و تلاش خستگی‌ناپذیر جوانان نخبه این نیرو است که با الهام از فرهنگ برآمده از دفاع مقدس آن را به اثبات و منصه ظهور رسانده‌اند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش‌های صورت گرفته در مجلس شورای اسلامی، برنامه ششم و تنظیم قانون جامع ایثارگران برای رسیدگی به وضعیت نیروهای مسلح بخصوص بازنشستگان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: بازنشستگان آینده جوانانی را نشان می‌دهند که الان شاغل هستند و لذا باید در کنار توجه بازنشستگان نیروهای مسلح به سبک زندگی اسلامی، توجه ویژه‌ای به معیشت آنان شود تا غبار فراموشی و تنگی معیشت، بر دل‌های این قشر از افراد جامعه که بخش زیادی از دوران عمر خود را در دوران دفاع مقدس گذرانده‌اند، ننشیند.

در ابتدای این همایش، سرهنگ بازنشسته فریدون حسنی جبلی، رئیس کانون بازنشستگان ارتش در قم، ضمن گرامیداشت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی، گزارشی از وضعیت 2 هزار نیروی بازنشسته ارتش در استان قم و برنامه‌های صورت گرفته از سوی کانون، ارائه کرد.

این مراسم با حضور احمد حسینی و محمد قراباغی مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح استان قم، سرهنگ اسدی و سرهنگ زرین‌زاده فرماندهان پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) و آمادگاه مهماتی شهید فراشاهی، نماینده پایگاه هوایی قیام و مسئولان عقیدتی سیاسی و دژبان ارتش در قم، سید مهدی رضویان مسئول سازمان پیشکسوتان جهاد و شهادت استان قم و جمعی از مسئولان کانون‌های بازنشستگان نیروهای مسلح و پیشکسوتان نیروهای سه گانه ارتش برگزار شد.

در این مراسم، با حضور امیرآبادی از مرتضی بحرینی جانباز 80 درصد ارتش در قم و محمدحسین مقدسی فرزند یکی از پیشکسوتان ارتش و قهرمان کاراته و دارنده سهمیه المپیک تقدیر شد.

همچنین قرائت پیام امیر دکتر حیدری رئیس کانون بازنشستگان آجا به همایش، اجرای تواشیح و ذکر توسل به امام زمان (عج) و حضرت زهرا (س) توسط گروه مدیحه‌سرایی قمر بنی‌هاشم (ع)، خاطره‌گویی علی‌اکبر شجاعی پیشکسوت ارتش از رژه تاریخی روز 29 فروردین سال 58 و دوران دفاع مقدس و نیز اجرای مسابقه حضوری با سوالاتی از جنس ارتش و دفاع مقدس، بخش‌های دیگر این مراسم بود.

همایش خانوادگی کانون بازنشستگان ارتش در قم برگزار شدهمایش خانوادگی کانون بازنشستگان ارتش در قم برگزار شد

انتهای پیام/


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار