جعفری در گفت‌وگو با دفاع پرس:

هنر متعهد به مشکلات معیشتی مردم می‌پردازد/ سینمای ما در تراز انقلاب اسلامی نیست

رئیس سازمان هنری و سینمایی دفاع مقدس با بیان اینکه هنر متعهد به مشکلات مردم می‌پردازد، گفت: با تمام تلاش‌های صورت گرفته هنوز سینمای ما و سایر بخش‌های هنری در تراز انقلاب اسلامی نیست.
کد خبر: ۲۳۶۱۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳ - 19April 2017
هنر متعهد به مشکلات معیشتی مردم می‌پردازد/ سینمای ما در تراز انقلاب اسلامی نیست

«علی‌اصغر جعفری» رئیس سازمان هنری و سینمایی دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با بیان اینکه رسانه‌های جدید برای کشورمان فرصت تلقی می‌شوند، اظهار داشت: معتقدم رسانه‌های نوین یک ظرفیت فوق‌العاده هستندکه نباید همیشه منفی به آنها نگاه کنیم.

وی گفت: بلاخره ما اگر می‌خواستیم صدای انقلاب را به گوش جهانیان برسانیم بایستی هزاران میلیارد هزینه می‌کردیم تا ظرفیت رسانه‌ای فراهم شود. امروز دشمن ظرفیتی را در حوزه رسانه ایجاد کرده است تا با ارزش‌های ما مقابله کند؛ ما نیز باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

رئیس سازمان هنری و سینمایی دفاع مقدس خاطر نشان کرد: دوران دفاع مقدس مقطعی بود که ما با استفاده از امکانات دشمن علیه خودشان استفاده می‌کردیم. امروز شرایط فوق‌العاده‌ای فراهم شده است، دشمن برای مقابله با ارزش‌های انقلاب شرایطی را فراهم کرده که ما نیز می‌توانیم با بهره گرفتن از همان ظرفیت و تکنولوژی بهره برداری کنیم. به دست آوردن ابزارها و دانش رسانه‌های نوین یک لطف اللهی است که در کشور فراهم شده است.

جعفری گفت: نسل جوانان ما امروز متعهدانه در حوزه رسانه فعالیت می‌کند و قطعاً دشمن نیز تلاش خواهد کرد تا به ما آسیب برساند چون زمین بازی و تکنولوژی متعلق به آن‌هاست. بنابراین ضروری است که ما نیز از این ظرفیت‌ها بیشترین استفاده را ببریم.

وی هنر تراز انقلاب را برگرفته از آرمان‌های انقلاب دانست و اظهار داشت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است که مبتنی بر مبانی دینی شکل گرفته؛ این انقلاب برای مقابله با ظلم، استبداد، استعمار و کمک به محرومین و فراهم کردن دنیا و آخرتی خوب بوده است تا در آن انسانیت و اخلاق رعایت شود.

رئیس سازمان هنری و سینمایی دفاع مقدس تاکید کرد: هنر تراز انقلاب اسلامی به مسائل معیشتی مردم می‌پردازد و به مشکلات آن‎‌ها رسیدگی می‌کند تا بر سایه دین مدار اجتماعی مردم بچرخد. هنر بایستی این بسترها را فراهم و دیده‌بانی کند.

جعفری ادامه داد: اگر ما امروز پس از دیده‌بانی خطر را گوشزد کردیم و جریانات ناسالم را شنایی کردیم و در شناسایی آسیب‌ها و رفع آن‌ها اقدام کردیم. مبانی فکر و باورهای دینی را در غالب هنر معرفی کردیم به هنر تراز انقلاب دست یافته‌ایم و اگر غیر از این بود ما ضعف داشته‌ایم.

وی گفت: من معتقدم سینما و سایر بخش‌های هنر به تراز انقلاب نرسیده است. ظرفیت‌های هنری بالایی داریم به گونه‌ای که نمونه نیروهای جوان ما در سینما، در هیچ کشور اسلامی وجود ندارند اما متاسفانه نتوانسته‌ایم از این ظرفیت استفاده کنیم.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها