به مناسبت روز ارتش صورت گرفت؛

دیدار فرماندهان یگان‌های ارتش در قم با خانواده نخستین شهید ارتشی قم+تصاویر

فرماندهان یگان‌های ارتش در قم همزمان با روز ارتش جمهوری اسلامی در دیدار با خانواده شهید «علی احمدلو» نخستین شهید ارتشی در قم، از مقام این شهید و صبر و استقامت خانواده وی تجلیل کردند.
کد خبر: ۲۳۶۲۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰ - 19April 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، سرهنگ احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، سرهنگ شمسعلی اسدی ارشد نظامی آجا و فرمانده پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) و سرهنگ مهران زرین‌زاده فرمانده آمادگاه مهماتی شهید فراشاهی در دیدار با خانواده شهید علی احمدلو، ضمن گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی، امنیت امروز کشور را مرهون خون مطهر و ایثارگری‌های فرماندهان و سربازان دلاور نیروهای مسلح بخصوص شهدای ارتش و بویژه 600 شهید ارتش از قم در دوران دفاع مقدس و در حراست از مرزهای کشور تجلیل کردند.

در این دیدار که حجت‌الاسلام دهقانی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه دو قم و مسئولان عقیدتی سیاسی یگان‌های ارتش نیز حضور داشتند، سرهنگ احمد حیدری رئیس سابق مرکز حفظ آثار دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش، خاطراتی را از رشادت نیروهای مردمی و ارتش و بخصوص شهید احمدلو در روزهای نخست حمله دشمن بعثی به مرزهای میهن اسلامی و نهایتا شهادت شهید احمدلو در کوی ذوالفقاریه آبادان در اواسط آبان سال 59 بازگو کرد.

وی با یادآوری اینکه حملات پراکنده دشمن قبل از 31 شهریور 59 آغاز شده و ارتش در حال دفاع از مرزهای خوزستان بود، گفت: شهید احمدلو فرماندهی گروهانی از لشکر 77 خراسان را بر عهده داشت؛ هنگامی که وی بر اثر اصابت ترکش لحظات آخر عمر خود را می‌گذراند، از نوشیدن آب امتناع کرد و با اشاره، درخواست نمود آب را به سرباز مجروحی که در کنارش افتاده بود برسانند. در این حال بود که هم آن سرباز و هم شهید احمدلو هر دو با لب تشنه به فیض عظیم شهادت نائل شدند و نام شهید احمدلو، شهیدی از روستاهای بخش جعفریه قم به عنوان اولین شهید ارتش از قم در روزهای نخستین دفاع مقدس ثبت گردید.

این دیدار با خاطره‌گویی برادران شهید نیز همراه بود و در پایان فرماندهان و مسئولان، هدایایی را به پاس تکریم مقام صبر و استقامت، به مادر شهید احمدلو تقدیم کردند.

دیدار فرماندهان یگان های ارتش در قم با خانواده فرمانده شهید «علی احمدلو»+تصاویردیدار فرماندهان یگان های ارتش در قم با خانواده فرمانده شهید «علی احمدلو»+تصاویردیدار فرماندهان یگان های ارتش در قم با خانواده فرمانده شهید «علی احمدلو»+تصاویردیدار فرماندهان یگان های ارتش در قم با خانواده فرمانده شهید «علی احمدلو»+تصاویر

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار