رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

مردم کردستان در خط مقدم دفاع از کشور بوده و هستند

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: وجب به وجب خاک کردستان آغشته به خون جوانان انصار و مجاهدی است که جان خود را تقدیم این نظام کردند و این سند بیانگر آن است که مردم کردستان در خط مقدم دفاع از کشور بوده و هستند.
کد خبر: ۲۳۶۲۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷ - 19April 2017
مردم کردستان خط مقدم دفاع از کشور بوده وهستندبه گزارش دفاع پرس از سنندج، جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان با حضور سردار سرتیپ بسیجی دکتر «بهمن کارگر» به عنوان معین شورای فرهنگ عمومی کشور در استان‌های کردستان و خوزستان برگزار شد.

در این جلسه رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضمن اشاره به 5 هزار و 400 شهید استان کردستان اظهار داشت: وجب به وجب خاک کردستان آغشته به خون جوانان انصار و مجاهدی است که جان خود را تقدیم این نظام کرده‌اند، و این سند بیانگر آن است که مردم کردستان در خط  مقدم دفاع از کشور بوده و هستند و جا دارد که ما خود را خدمتگزار این مردم شریف بدانیم و تمام تلاش خود را به کار ببندیم که عقب ماندگی‌های موجود که ماحصل ظلم طاغوت در زمان پهلوی و همچنین اثرات مخرب ناشی از جنگ تحمیلی بوده را از چهزه این استان پاک کنیم.

سردار کارگر با اشاره به ضرورت تحقق شعار سال، گفت: در موضوع اقتصاد مقاومتی یکی از مشکلاتی که در جامعه با آن مواجه بوده ایم، این است که ما در بحث فرهنگی توفیقی نداشتیم. این که مردم اقتصاد مقاومتی را می‌دانند با این موضوع که مردم چه کمکی می‌توانند به حل این مسئله بکنند تفاوت بسیار است و باید به این نکته توجه کرد که آیا تولید داخل هم دغدغه مردم است؟ در حوزه مصرف چه وضعیتی باید داشته باشیم؟.

وی تصریح کرد: یکی از اقداماتی که در شورای فرهنگ عمومی در تاریخ 12 بهمن‌ماه سال 95 به عنوان اولویت‌ در دستور جلسه قرار گرفت بررسی و تحلیل «سبک زندگی و خانواده» در استان ها بود که ما در این مورد «سبک زندگی و خانواده» و «الگوی مصرف» را در اقتصاد مقاومتی در اولویت قرار دادیم.

سردار کارگر در ادامه جلسه گفت: در حوزه اخلاق عمومی بحث‌های دیگری از جمله تحول ارزش‌ها، ارتقای سطح آموزش فرهنگی، نقدپذیری و قانون‌گرایی و دیگر مسایل مانند گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی مطرح شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به واژه گفتمان‌سازی و تفاوت آن با گفت‌وگو بیان داشت: ما باید فرق گفتمان را با دیالوگ و گفت‌وگو بدانیم، گفتمان یک پایه منطقی و یک پایه فلسفی دارد و وقتی اقتصاد مقاومتی گفتمان شود می‌تواند به عنوان دغدغه مردم و همچنین دغدغه مسئولین مطرح گردد.

وی با اشاره به ضرورت گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی گفت: در گفتمان‌سازی مقاومتی بسط و گسترش عدالت اجتماعی، وجدان کاری، انضباط اجتماعی، مسئولیت‌پذیری، تقویت روحیه کار جمعی، توجه به مسائل ملی و جمعی و کسب روزی حلال از جمله مسائلی است که می‌بایست به آنها توجه داشته باشیم.

سردار کارگر در ادامه با اشاره به اولویت بحث آسیب‌های اجتماعی در مجموعه فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی کشور، بیان داشت: پنج اولویت اصلی در بحث آسیب‌های اجتماعی در جامعه احصاء شد که عبارتند از اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی و بافت‌های فرسوده، مفاسد اخلاقی و مناطق بحرانی که منظور از منطقه بحرانی این است که هرکدام از آسیب‌های اجتماعی در یک استان یا در یک شهر اولویت است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه سرمایه اجتماعی از اولویت‌های دیگر شورای فرهنگ عمومی کشور است و استان‌ها نیز باید به این امر توجه ویژه داشته باشند، تصریح کرد: سرمایه اجتماعی مسئله بسیار مهمی است و در دنیای امروز به آن توجه ویژه‌ای می‌شود و ما هم در کشور نیازمند این سرمایه اجتماعی هستیم و این سرمایه اجتماعی بود که باعث گردید انقلاب اسلامی پیروز شود. در دفاع مقدس ما با همین سرمایه اجتماعی توانستیم پیروز شویم و در تمام بحران‌های کشور این سرمایه اجتماعی بود که به کمک ما آمد و در ذیل سرمایه اجتماعی امید به آینده، روحیه نشاط و شادابی، مشارکت اجتماعی، اعتماد عمومی، اعتماد به دولت و نهادهای حکومتی، رضایت اجتماعی، سلامت فرهنگی، اتحاد و انسجام و وحدت اسلامی بروز و ظهور پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار