امیر حیدری در دیدار با وابستگان نظامی مقیم ایران:

ایران برای هیچ کشوری تهدید محسوب نمی‌شود/ سیاست‌های آمریکا عامل پیدایش گروه‌های تروریستی

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به نقش ثبات بخش جمهوری اسلامی ایران در منطقه گفت پیدایش و رشد قارچ گونه گروه های تروریستی حاصل سیاست های دولتمردان آمریکایی است.
کد خبر: ۲۳۶۲۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸ - 19April 2017

ایران برای هیچ کشوری تهدید محسوب نمی شود/ سیاست های آمریکا عامل پیدایش گروه‌های تروریستیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش عصر امروز در دیدار با وابستگان نظامی کشورهای دوست و همسایه که در دانشگاه افسری امام علی(ع) برگزار شد، اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد که برای نهمین سال پیاپی با برگزاری این مراسم باشکوه میزبان وابستگان محترم نظامی کشورهای دوست در جمهوری اسلامی باشد.

وی در ادامه خطاب به وابستگان نظامی خارجی مقیم ایران که حدود 26 نماینده هستند، گفت: جهان در مقطع فعلی برهه حساسی را تجربه می کند و به تعبیر مقام معظم رهبری در پیچ تاریخی قرار دارد و نظم جهانی در حال دگرگونی است. در گذشته نظام جهانی دو قطبی بود. پس از فروپاشی شوروی سابق، آمریکا به دنبال شکل دهی نظم نوین جهانی بود و بی نظمی امروز جهان ناشی از عدم وجود نظم بین المللی مورد توافق می باشد، و این به معنای آرام بودن اوضاع نیست بلکه بستری برای برخورد شدید بین قدرت ها خواهد بود.

امیر حیدری افزود: هم اکنون در بعضی از کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران و با توطئه بیگانگان، افراطی گری و اقدامات وحشیانه تروریستی و جنگ های نیابتی در حال طرح ریزی و اجرا است و مجموعه ای از تروریست ها اعم از عناصر افراطی القاعده، طالبان، داعش، جبهه النصره و سایر گروهک های تروریستی با تحریک و پشتیبانی بعضی از کشورها و حمایت و هدایت کشورهای به ظاهر طرفدار حقوق بشر، برابر سناریوهای ابلاغی از سوی اربابانشان به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال جنایت علیه بشریت هستند.

امیر حیدری در ادامه تاکید کرد: هیچ کس در جهان نمی تواند نقش سازنده و ثبات بخش جمهوری اسلامی ایران در منطقه را در شرایطی که ناامنی و بی ثباتی مورد حمایت قدرت های فروشنده سلاح می باشد را نادیده بگیرد. زمانی که آمریکا مشغول حمایت از گروه های تروریستی در منطقه بود، جمهوری اسلامی با همه قوا به مبارزه با این گروه ها پرداخت و اقدامات مثبت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، عراق و سوریه در مبارزه با گروهای تروریستی چنان در حافظه تاریخ ثبت شده است که هیچ کس قادر به نادیده گرفتن آن نیست.

وی افزود: نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، و موضع گیری کاندیدهای انتخاباتی در کشورهای اروپایی وسایر تحولات در واقع شروع یک روند سیاسی است که از نظم و روش های جاری مطابقت ندارد و مسلما این روند بر اتحادیه های نظامی در منطقه تاثیر گذار خواهد بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: پایه و اساس سیاست های چند دهه اخیر آمریکا در خاورمیانه سیاست های موسوم به دموکراسی سازی و دولت - ملت سازی با هدف همسانی هویتی ملت های منطقه با الگو های سیاسی و فرهنگی غربی بوده است، پیگیری عینی این سیاست در دو کشور افغانستان و عراق با وجود هزینه هنگفت برای آمریکا نتنها به دستاوردهای مد نظر آنها منجر نشد بلکه منطقه را آماج بی ثباتی و رشد قارچ گونه گروهای تروریستی و تشدید مناظعات قومی- مذهبی در این کشورها و کل منطقه قرار داد که سرآمد آن پیدایش داعش بود که مستند به اعترافات انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا، ایلات متحده پدید آورنده آن بود.

امیرحیدری افزود: با وجود تناقضات فکری و کلامی استخراج شده از مواضع و رفتار سیاسی رئیس جمهور جدید آمریکا و نقد جدی وی از سیاست پیشینیان خود به نظر می‌رسد که پس از سال‌‎‌ها اتخاذ راهبرد «امنیت محوری» در سیاست خارجی آمریکا، در دوره جدید راهبرد «اقتصاد محوری» منبع اصلی کُنش سیاست خارجی آمریکا، مد نظر قرار گرفته است و این بدین معناست که کنش‌های امنیتی از مراجع محاسبه‌گری، اقتصادی عبور خواهد کرد و مبنایی برای تهدیدات امنیتی در قبال متحدان خود و همکاری با قدرت‌های منطقه‌ای، ملی جهت مبارزه با داعش خواهد بود.

امیر حیدری همچنین گفت: با وجود تحولات عظیم در منطقه و تصویر سازی غلط رسانه‌‎ها از توانمندی‌های جمهوری اسلامی، ایران کماکان دومین اقتصاد بزرگ در غرب آسیا و شمال آفریقا و هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا و از لحاظ جمعیت یکی از عناصر بزرگ ژئوپولیتیکی است، دومین کشور منطقه محسوب می‌شود لذا این توانمندی‌ها، پیشران‌های مناسبی جهت تغییر سیاست خارجی و تقویت توانمندی‌های دفاعی جمهوری اسلامی خواهد بود و نیروی زمینی به پشتوانه همه این عناصر ثابت و متغیر ژئوپلوتیک کشور و رهبری مقام معظم رهبری، خود را در موقعیت برتر جهت اجرای ماموریت‌های ذاتی و دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی می‌بیند و توان ارتش جمهوری اسلامی به هیچ وجه تهدیدی برای سایر کشورها به ویژه همسایگان نمی‌‌باشد.

وی خطاب به وابستگان نظامی حاضر در این نشست گفت: جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح آن برای هیچ کشوری تهدید محسوب نمی‌شوند؛ ما برای همسایگان خود نیز هیچ وقت تهدید نبوده‌ایم. این را تاریخ نزدیک ما به طور واضح نشان می‎‌دهد. جمهوری اسلامی به هیچ کشوری تعرض نمی‌کند و نخواهد کرد. لیکن موضوعی جعلی به نام مسئله هسته‌ای و سلاح هسته‌ای را آمریکایی‌ها و برخی ایادیش علم کرده‌اند تا بگویند جمهوری اسلامی ایران موجب تهدید است این در حالی است که تهدید واقعی آمریکاست.

امیر حیدری ادامه داد: امروز ارتش ما، ارتشی است که دفاع از نظام- استقلال و تمامیت عرضی کشور و مردم ایران را در سرلوحه ماموریت‌های خود دارد. نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بر این باورند که با قدرت ایمان و نیز سلاح‌های متعارف جدید و بومی خود قادر به حفاظت از منافع ملی و دفع مقتدارنه هر گونه تجاوز علیه کشور و تنبیه سخت متجاوزین می‌باشند. این ادعا طی 8 سال جنگ تحمیلی صدام علیه ایران اسلامی و نیز امنیت کشور ما با وجود ناامنی‌های پیرامونی ما به روشنی به اثبات رسیده است.

فرمانده نیروی زمینی افزود: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در دوره جدید، ضمن تقویت توانمندی‌های خود حسب تدابیر ابلاغی سلسله مراتب؛ آماده توسعه روابط و تبادل هیئت با نیروی زمینی کشورهای دوست جهت تبادل تجارب آموزشی و نظامی است. سلام گرم و صمیمی اینجانب و همکارانم در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین پیام صلح و دوستی ارتش و سایر نیروی‌های مسلح مقتدر جمهوری اسلامی را به ملت‌ها و دولت‌های متبوع خود برسانید.

انتهای پیام/221

نظر شما
پربیننده ها