جهانگیری در دیدار رئیس‌جمهور تاتارستان:

تحریم‌های غرب فرصتی برای توسعه مناسبات اقتصادی ایران و روسیه است

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: ایران و روسیه می‌توانند با استفاده از فرصت مناسبی که تحریم غرب علیه دو کشور ایجاد کرده، گام‌های بلندی در جهت توسعه و تعمیق همکاریهای اقتصادی بردارند.
کد خبر: ۲۳۶۲۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۳ - 19April 2017
به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، «اسحاق جهانگیری»، معاون اول رئیس جمهور عصر امروز (چهارشنبه 30 فروردین) در دیدار «رستم مینیخانوف»، رییس جمهور خودمختار تاتارستان روسیه، اظهار داشت: تهران علاقه‌مند است روابط خود را در زمینه‌های مختلف با مسکو گسترش دهد و سفر اخیر «روحانی»، رییس جمهوری اسلامی ایران  به روسیه با توافقات خوبی میان دو کشور همراه بود و امیدوارم سفر شما به تهران نیز زمینه‌ساز گسترش مناسبات میان دو کشور باشد.

معاون اول رییس جمهور توسعه‌ی همکاری‌ها با جمهوری تاتارستان را برای ایران پر‌اهمیت ارزیابی کرد و افزود: جمهوری خودمختار تاتارستان در تقسیمات روسیه از جایگاه مهمی برخوردار است و تهران از ارتقاء سطح همکاری‌ها با کازان در بخش‌های مختلف استقبال می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه زمینه‌های همکاری فراوانی میان ایران و روسیه و به خصوص جمهوری خودمختار تاتارستان وجود دارد خاطر نشان کرد: ایران و روسیه می‌توانند با استفاده از فرصت مناسبی که تحریم غرب علیه دو کشور ایجاد کرده، گام‌های بلندی در جهت توسعه و تعمیق مناسبات فیمابین و گسترش همکاریهای اقتصادی بردارند.

جهانگیری همکاری‌های نفتی، پژوهشی، علمی و گردشگری را از جمله زمینه‌های همکاری میان ایران و تاتارستان برشمرد و افزود: تهران آمادگی دارد سطح همکاری‌های خود را با کازان در زمینه‌های مختلف از جمله همکاری در حوزه‌ی فناوری‌های جدید ارتقاء دهد.

رییس جمهور خودمختار تاتارستان روسیه نیز در این دیدار با اشاره به برخورداری این کشور از صنعت، کشاورزی، نفت و پتروشیمی، گفت: تاتارستان در خودروسازی، کشتی سازی و ساخت هواپیما و نیز در زمینه‌های علمی و دانشگاهی از توانمندی خوبی برخوردار است و علاقمندیم همکاری‌های خود را با ایران در تمامی بخش‌ها از جمله نفت، پتروشیمی، ماشین سازی، کشاورزی، انرژی‌های نو و فناوری‌های جدید گسترش دهیم.

رستم مینیخانوف با اشاره به ملاقات امروز خود با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و مذاکره در خصوص همکاری‌های بیوتکنولوژی و فناوری اطلاعات گفت: در این دیدار مذاکراتی برای گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه آی تی و آی سی تی صورت گرفت.

وی با اشاره به دستاوردها و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و ساخت و ساز، خاطر نشان کرد: ایران و تاتارستان می‌توانند در زمینه‌ی اجرای پروژه‌های مشترک همکاری‌های سازنده‌ای داشته باشند.

رییس جمهور خودمختار تاتارستان همچنین با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی میان دو کشور، بر لزوم گسترش همکاری‌های فیمابین در بخش گردشگری، علمی، پژوهشی و آموزشی تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار