«لاریجانی» در افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم:

برخی کشورهای اسلامی با آمریکا در سرکوب مسلمانان توافق دارند

رئیس مجلس گفت: برخی سران کشورهای اسلامی با آمریکایی‌ها در سرکوب مسلمانان توافق می‌کنند، آنها سلاح و بمب خوشه‌ای می‌خرند تا برسر مسلمانان بریزند.
کد خبر: ۲۳۶۲۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۶ - 19April 2017
به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، «علی لاریجانی»، رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (چهارشنبه، 30 فروردین) در مراسم افتتاحیه سی و چهارمین مسابقات بین‌المللی قران کریم که در محل شبستان مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، در سخنانی برگزاری چنین مسابقاتی به همت سازمان اوقاف را یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی دانست.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که حرکت برگزاری فعالیت‌های قرآنی و بخصوص مسابقات قرآن تداوم یابد.

رئیس مجلس خطاب به فعالان قرآنی تصریح کرد: این توفیقی برای شما حاملان قرآن است که عمرتان را صرف بهترین کارها که همان توجه به قرآن است، می‌کنید.

لاریجانی اضافه کرد: یکی از ارکان عزت انسانی در سنت دینی ما آشنایی و معانصت با قرآن است. این تیزهوشی یک انسان است که عمر خود را صرف بهترین کارها کند. البته کار قرآنی با دیگر صنوف و مشاغل قابل قیاس نیست.

وی تصریح کرد: ما در شرایطی زندگی می‌کنیم که در تکامل فردی و زیست اجتماعی باید به قرآن رجوع کنیم زیرا خداوند آن را شفا قرار داده است.

رئیس مجلس با بیان اینکه وقتی آشفتگی برای مسلمانان بوجود می‌آید باید به قرآن بیشتر رجوع کنند اظهار داشت: این بحران‌زدگی که امروز در کشورهای اسلامی مشاهده می‌کنیم و سالهاست که این درگیری در کشورهای اسلامی وجود دارد و جریان تروریستی نیروهای مسلح آنها را زمین‌گیر کرده و زمینه حضور کشورهای قدرتمند و استکباری را فراهم کرده است، نشاندهنده بی توجهی به قرآن است.

لاریجانی ادامه داد: امروز شرایط منطقه به گونه‌ای است که بحران بوجود آمده باعث شده که فضای تنفسی برای رژیم صهیونیستی بوجود آید.

وی با طرح این سوال که آیا برخی کشورهای اسلامی نمی‌دانند که کمک به تروریست‌ها نتیجه‌اش مجال دادن به رژیم صهیونیستی است گفت: آیا تشویق‌های آمریکا و صهیونیست‌ها را تشویق‌های دوستانه می‌دانند؟

رئیس مجلس در ادامه سخنانش از گروه‌های تروریستی به عنوان موجوداتی تروریستی تعبیر کرد و گفت: این موجودات شرایط را واقعا برای کشورهای اسلامی سخت کرده‌اند که نتیجه‌اش بدنامی برای مسلمانان شده است. کشتار و وحشی‌گری‌هایی که نسبت به مسلمانان سوریه و یمن توسط تروریست‌ها انجام می‌شود، با هیچ‌کدام از احادیث و روایات پیامبر اسلام سازگاری ندارد.

لاریجانی تصریح کرد: برخی سران کشورهای اسلامی با آمریکایی‌ها در سرکوب مسلمانان توافق می‌کنند، آنها سلاح و بمب خوشه‌ای می‌خرند تا برسر مسلمانان بریزند که این نتیجه‌ای معکوس برای آنها دارد. این بزرگترین درد امروز جهان اسلام است.

وی با تأکید براینکه امروز جریانات تروریستی به آبرو و حیثیت مسلمانان لطمه وارد کرده‌اند گفت: طبق برخی برآوردها در سال 2013 میلادی 239 حمله تروریستی در اروپا رخ داده و آنها نیز برای فرار از بحران لفظ تروریست اسلامی را به خاطر بحران زدگی در رسانه‌هایشان مطرح می‌کنند.

رئیس مجلس یکی از عواقب جریانات تروریستی و تکفیری را تحقیر مسلمانان عنوان کرد و گفت: آیا رفتار عربستانی سعودی در برابر آمریکایی‌ها عقلانی است؟ کسانی که امروز به آمریکایی‌ها اعتماد کرده‌اند به خاطر بیاورند که آمریکایی‌ها کشورهای اسلامی را لایق نمی‌دانند و پیشتر گفته بودند که اصلا عرب‌ها لیاقت در اختیار داشتن منابع نفتی را ندارند؛ چرا به جای اینکه به خودتان متکی باشید به کسانی متکی هستید که در دل به شما توهین می‌کنند؟

لاریجانی اضافه کرد: ما امروز گرفتار نوعی دیوانگی، سرمستی و هواهای نفسانی در منطقه شده‌ایم اما اینها پشت کتاب و سنت نبوی مخفی شده‌اند.

وی ادامه داد: باید تنبه پیدا کرد و از این تاریخ پرفراز و نشیب در کشورهای اسلامی منطقه درس گرفت و لازم است بازنگری‌هایی صورت گیرد.

رئیس مجلس تصریح کرد: اینکه می‌گویند اگر اسلام سیاسی نبود، مشکلات موجود در منطقه نیز نبود، یک دروغ بزرگ است؛ مهد اسلام سیاسی در جمهوری اسلامی است.

لاریجانی با بیان اینکه طبق قانون اساسی، رکن دیپلماسی جمهوری اسلامی وحدت بین کشورهای اسلامی است افزود: امروز کشورهای سکولار از پشت صحنه به کشورهای منطقه کمک می‌کنند، اما ظاهر خود را به معارف اسلامی بزک کرده‌اند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که آینده کشورهای اسلامی به سوی وحدت سوق پیدا کند تا شاهد سرکوب کردن جریانات تروریستی و تکفیری باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها