رئیس کل دادگستری استان تهران:

نیازمند مدیریت افکار عمومی و برخورد شدید با متخلفین هستیم

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: به‌شدت نیازمند سالم‌سازی محیط و پیشگیری از تخلفات و حفظ نیروی انسانی با روش‌های مختلف و همچنین برخورد شدید با متخلفین و مدیریت افکار عمومی و اصلاح آن هستیم.
کد خبر: ۲۳۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳ - 16July 2014

نیازمند مدیریت افکار عمومی و برخورد شدید با متخلفین هستیم

به گزارش دفاع پرس، مراسم تودیع و معارفه رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان تهران با حضور حجج اسلام خطیب رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضاییه و شفیعی دادستان انتظامی قضات و هیأتهای همراه، اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران، اعضای شورای برنامهریزی و جمعی از نمایندگان حفاظت و اطلاعات در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد.

غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری تهران در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت علی (ع) اظهار داشت: دادگستری استان تهران در حقیقت همانند قلب تپنده دستگاه قضایی کشور است که در یک ظرفی بلورین قرار گرفته و فعالیتهای آن، چه در داخل و چه در خارج کاملاً قابل مشاهده است.
 
وی افزود: این قلب تپنده، توانمندیها و ظرفیتهای خاصی در خود دارد و البته با مشکلاتی نیز روبهرو است باید توجه کنیم که در دادگستری استان تهران قاطبه همکاران قضایی افرادی پرکار، مؤمن و باسوادند و در این مجموعه چون اقتضاء و محور کار آن عدالت و سلامت است بروز کمترین تخلف از ناحیه برخی افراد باعث تضییع حقوق دیگر قضات میشود و افکار عمومی را نسبت به تشکیلات قضایی مخدوش میکند.
 
اسماعیلی تصریح کرد: بنده ابتدای مسئولیتم سلامت تشکیلات قضایی و کارآمدی آن و همچنین ارتقاء اعتماد عمومی را سرلوحه کار خود قرار دادهام و در جلسات مدیریتی نیز این امر جزء دستورات کار اولیه ما است.
 
وی ادامه داد: ما در برخورد با افراد متخلف باید بهگونهای رفتار کنیم که مردم ما را پناهگاه خود بدانند در این راستا بر این باورم که شدیداً نیازمند سالمسازی محیط و پیشگیری از تخلفات و حفظ نیروی انسانی با روشهای مختلف و همچنین برخورد شدید با متخلفین و مدیریت افکار عمومی و اصلاح آن هستیم و در همین رابطه از اعضای شورای برنامهریزی خواسته شده که نظرات کارشناسانه خود را در خصوص آسیبها و راهکارهای ترمیم اعتماد عمومی نسبت به عدلیه را بررسی و کتباً اعلام کنند تا پس از جمعبندی آنها و تعیین اولویت وارد عمل شویم.
 
رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به مقوله حساس نظارت گفت: در دین اسلام نظارت نقش اساسی در جلوگیری از خطاها دارد و این سیستم نظارتی ماهیتاً با سایر سیستمهای نظارتی در ادیان و مکاتب دیگر کاملاً متفاوت است. نظارت در این سیستم از بالاترین مرتبه که ذات اقدس الهی است شروع میشود و سپس به فرشتگان و آنگاه انبیاء و ائمه اطهار(ع) و خودکنترلی که همان تقواست و بعد نظارتهای سازمانی و بالاخره نظارت همگانی برمبنای امر به معروف و نهی از منکر ختم میشود.
نظر شما
پربیننده ها